Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019

Πάνω απ'όλα η απλότητα

     Οι φωνές έξω από το βασιλικό παράθυρο όλο και δυνάμωναν.
     - Δεν αντέχω άλλο, είπε η Μαρία Αντουανέτα. Αυτές οι φωνές μού έχουν πάρει το κεφάλι! Αν ήταν, τουλάχιστον, πιο μελωδικές… Ή, έστω, αν τις συνόδευε ένα κλειδοκύμβαλο…
     - Δεν έχουν σταματήσει από εχθές, είπε η Λουίζ ντε Μπουντουάρ, η αγαπημένη της κυρία επί των τιμών.
     - Μα τι θέλουν, επιτέλους;
     - Θέλουν να μιλήσουν στον Μεγαλειότατο, λένε.
     - Άλλο και τούτο! Από πότε ο λαός μιλάει απευθείας στο βασιλιά;
     - Δεν αντέχουν άλλο, λένε, να δουλεύουν σαν σκλάβοι και να μην έχουν να φάνε ούτε ψωμί…
     - Υπερβολές! Υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα να φάει κανείς…
     - Ένας φιόγκος ακόμα και είστε έτοιμη, Μεγαλειοτάτη, είπε ο κόμης Σεσουάρ.
     Η Μαρία Αντουανέτα κοιτάχτηκε στον καθρέφτη με την χρυσή κορνίζα.
     - Πα μαλ, είπε. Με ένα τέτοιο χτένισμα, όμως, θα ταίριαζε περίφημα και ένα φτερό παγωνιού, νε σ'πα;
     - Εξαρτάται από το φόρεμα με το οποίο θα το συνδυάσετε, είπε ο κόμης Σεσουάρ. Τι σκέφτεστε να φορέσετε;
     - Πραγματικά προβληματίζομαι, είπε η Μαρία Αντουανέτα. Αν τελικά ο Λουδοβίκος δεχτεί να μιλήσει στους ταραξίες, δεν θα πρέπει να βρίσκομαι κι εγώ εκεί;
     - Φαντάζομαι πως θα πρέπει, είπε η Λουίζ ντε Μπουντουάρ.
     - Τι άραγε να ταιριάζει σε μια τέτοια συνάντηση;
     - Τι θα λέγατε για εκείνο το μπεζ με το διακριτικό ντεκολτέ και την ασορτί σατέν ζώνη;
     - Ε, όχι και να φορέσω περσινό ρούχο! Δε συναντάει κανείς κάθε μέρα εκπροσώπους του λαού!
     - Δεν ταιριάζει και με το φτερό του παγωνιού, είπε ο κόμης Σεσουάρ.
     Οι φωνές δυνάμωσαν κι άλλο.
     - Σκέφτομαι το μπλε φόρεμα από κινέζικο μετάξι, συνέχισε η Μαρία Αντουανέτα, ταιριάζει θαυμάσια με τα μάτια μου… Και το πορφυρό που μου έραψε προχθές ο κόμης ντε Γαζί δεν είναι άσχημο, ιδιαίτερα αν το συνδυάσω με τη δαμασκηνί τη ζώνη και τα ασορτί γοβάκια από δέρμα κορσικανού σκίουρου…
     - Ίσως θα έπρεπε να προτιμήσετε κάτι διαφορετικό, είπε διστακτικά η Λουίζ ντε Μπουντουάρ.
     - Τι εννοείτε, Λουίζ;
     - Δεν ξέρω ακριβώς, αλλά δεν νομίζω το δαμασκηνί το φόρεμα να εκτιμηθεί ιδιαίτερα από ανθρώπους που ανήκουν στο λαό… Από μερικές κλεφτές ματιές που τους έριξα εχθές, δεν μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα ιδιαίτερα…
     - Αλήθεια;
     - Ούτε στο ελάχιστο… Φανταστείτε, κανείς τους δεν φορούσε περούκα, ενώ οι άντρες είχαν όλοι γένια! Τρε μπανάλ!
     - Ο μαρκήσιος ντε Μουστακί έχει ένα γένι που με κάνει να μην κοιμάμαι τα βράδια, αχ, ελπίζω αυτό να μην φτάσει στα αυτιά του Λουδοβίκου, βέβαια…
     Η Μαρία Αντουανέτα γέλασε παιχνιδιάρικα και οι υπόλοιποι τη μιμήθηκαν.
     - Μην ανησυχείτε, Μεγαλειοτάτη, είπε η Λουίζ ντε Μπουντουάρ. Όταν μιλάω για γένια, όμως, δεν εννοώ σαν το περιποιημένο γένι του μαρκησίου, μιλάω για τρίχες που φυτρώνουν ανεξέλεγκτα σε όλο το πρόσωπο!
     - Ω, μον Ντιε, αυτό είναι τρομερό! Τρομερό, και εντελώς κακόγουστο... Μήπως να βάλω το φόρεμα το σμαραγδί;
     - Αυτό ταιριάζει και με το φτερό, είπε ο κόμης Σεσουάρ.
     Ακούστηκε ήχος σπασμένου γυαλιού.
     - Τι ήταν αυτό; φώναξε τρομαγμένη η Μαρία Αντουανέτα.
     Στο δωμάτιο μπήκε η Εβανζελί ντε Μεσάζ, κρατώντας μια πέτρα στο ένα χέρι και ένα κομμάτι χαρτί στο άλλο.
     - Μεγαλειοτάτη, είπε και υποκλίθηκε ευγενικά, οι ταραξίες έσπασαν το τζάμι του κεντρικού παραθύρου της ανατολικής πτέρυγας.
     - Τι είναι αυτό το χαρτί;
     - Ήταν δεμένο στην πέτρα που πέταξαν… Ζητούν την απελευθέρωση των συντρόφων τους που βρίσκονται στη Βαστίλλη, λένε.
     - Τι άλλο θα ακούσουμε! είπε η Μαρία Αντουανέτα.
     - Ανεπίτρεπτο, είπε και η Λουίζ ντε Μπουντουάρ.
     - Κανένας σεβασμός στο θεσμό της βασιλείας, έναν θεσμό ευλογημένο από την ίδια την Αγία Έδρα, είπε η Εβανζελί ντε Μεσάζ και σταυροκοπήθηκε.
     - Καλά που μου το θυμίσατε, καλή μου Εβανζελί, είπε η Μαρία Αντουανέτα, το απόγευμα θα επισκεφτώ τον καρδινάλιο Ροκφόρ. Οι συζητήσεις μας πάντα με ηρεμούν. Θα κάνω και μία δωρεά για τα νόθα παιδιά των ευγενών. Να θυμηθώ να τον ρωτήσω και για την πορεία των εργασιών στην Νοτρ Νταμ. Τοποθετήθηκε, άραγε, η καμπάνα ή αργεί ακόμη;
     - Αποφασίσατε τι θα φορέσετε; ρώτησε η Λουίζ ντε Μπουντουάρ. Εγώ, πάντως, σας προτείνω το μπεζ, και ας είναι περσινό. Είναι σχετικά πιο απλό και θα το εκτιμήσουν οι ταραξίες… θα δείξετε ότι είστε κοντά στο λαό, ότι τον συμπονάτε… ίσως έτσι πεισθούν και να αποχωρήσουν ευγενικά…
     - Όχι, όχι το μπεζ, με χλωμιάζει, μάλλον κλίνω προς το σμαραγδί…
     - Πάω να φέρω το φτερό, είπε ο κόμης Σεσουάρ.
     - Μα, Μεγαλειοτάτη…
     - Ω, Λουίζ, Λουίζ, μα δεν το βλέπετε, καλό μου παιδί; Το σμαραγδί είναι το πιο κατάλληλο φόρεμα για την περίσταση, θα τους καθηλώσω όλους. Δεν υπάρχει επιχείρημα που να μπορεί να σταθεί απέναντι σε ένα τέτοιο φόρεμα, θα το δείτε…
     - Εσείς ξέρετε καλύτερα, Μεγαλειοτάτη…
     - Ο Λουδοβίκος θα ενθουσιαστεί, είμαι σίγουρη… Φέρτε μου, παρακαλώ, και το σμαραγδένιο μου κολιέ με τα ασορτί σκουλαρίκια, πρέπει να αναδειχθεί το σύνολο…
     - Αμέσως!...
     - Έφερα και το φτερό, είπε ο κόμης Σεσουάρ.
     - Μανιφίκ! Βοηθήστε με να το φορέσω, παρακαλώ… Α, και κάποιος να μου φέρει ένα κλαδί ελιάς, θα το κρατήσω αντί για σκήπτρο. Βλέπετε, Λουίζ; Αποφάσισα να ακολουθήσω τη συμβουλή σας: Πάνω απ’όλα η απλότητα!
    

24 σχόλια:

  1. Δεν παίζω! Pippi μου δεν ...παίζω! Γράφεις και καταθέτεις ένα υπέροχο αφήγημα ....εκτός συναγωνισμού. Ποιου συναγωνισμού; Ξέρεις εσύ καλά! Γιατί ψυχή μου; Όχι ότι χάνει κάτι εδώ απλά θα το ήθελα και εκεί! Βέβαια εδώ στέκεται λεύτερο, θέλω να πω χωρίς χωρικούς περιορισμούς.
    Είναι εξαίρετο και φυσικά πρωτότυπο. Πως θα μπορούσε άλλωστε μια Pippi να εκφραστεί αλλιώς; Πάντα με τη δική της ταυτότητα, με τα δικά της νοήματα, το χιούμορ αλλά και τις μεγάλες αλήθειες των λόγων της.
    Λοιπόν φιλενάδα μου άρεσε πάρα πολύ να το ξέρεις!
    Καλή Κυριακή να έχεις και να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν υπήρχε περίπτωση - ούτε λόγος - να το περιορίσω, Γιάννη μου. Εξάλλου, χάρηκα τόσο που επανήλθε το παιχνίδι, που είμαι σίγουρη ότι θα έχω κι άλλη έμπνευση.
      Χαίρομαι που σου άρεσε και εύχομαι να έχεις μια υπέροχη και δημιουργική εβδομάδα

      Διαγραφή
    2. Ορίστε τώρα! Και δεύτερη έμπνευση! και μάλιστα ...εκπληκτική! Τι να πω! δεν λέω. Περιμένω!

      Διαγραφή
    3. Για τη δεύτερη φταις εσύ, Γιάννη μου, οπότε μην πεις τίποτα, καλύτερα!
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  2. "Θα κάνω και μία δωρεά για τα νόθα παιδιά των ευγενών"
    Απλά δεν υπάρχει...
    Τα σέβη μου στην απλότητα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, μα σκέψου τα, τα καημένα τα νόθα...
      Η Μαρία Αντουανέτα σε ευχαριστεί για τα σέβη σου, αγαπητή Μάνια.
      Και εγώ σου εύχομαι να έχεις μια όμορφη εβδομάδα

      Διαγραφή
  3. Eυτυχώς, είναι εκτός συναγωνισμού.
    Γιατί είναι ασυναγώνιστο.
    Και γιατί ταιριάζει γάντι στην απλότητα και στην κανονικότητα των ημερών που διάγουμε.
    Και στις πολλές Αντουανέτες & Αντουανέτους που μας δουλεύουν ψιλό-γαζί.
    "κόμης Σεσουάρ"!!! Μα πού τα βρίσκεις;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πού να δεις ένα όνομα που μου ήρθε για σωφέρ σήμερα το πρωί: μεσιέρ ντε Σασί.
      Ευχαριστώ, Μαρία μου, για τη θετική ενέργεια με την οποία φορτίζεις τις λέξεις σου.
      Πολλά φιλάκια και καλές δημιουργίες, εύχομαι

      Διαγραφή
  4. Τέλειο, τέλειο, τέλειο!
    Καλά έκανες και δεν το έβαλες στο "Παίζουμε με τις Λέξεις", διότι είναι φως φανάρι ότι το έγραψε η Πίπη!
    Ποιος άλλος θα σκεφτόταν μια Λουίζ ντε Μπουντουάρ, έναν κόμη Σεσουάρ και έναν ράφτη ντε Γαζί;
    Μόνο εσύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω, Αρτίστα μου, ότι καρφώνομαι με όλα αυτά τα ονόματα, και λαβαίνω τα μέτρα μου!
      Ελπίζω να μου έρθουν κι άλλες πολλές εμπνεύσεις με τις λέξεις της Μαρίας.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  5. Δεν υπάρχεις λέμε!!!! Είχα και καιρό να σε διαβάσω, είχα πάθει στερητικό, καταλαβαίνεις!!!
    Φιλιά πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιτέλους, βρε Γούμαν, έλα να ξεσαλώσουμε με τις λέξεις! Σε προκαλώ απροκάλυπτα, να ξέρεις...
      Φιλάκια πολλά και συνωμοτικά

      Διαγραφή
  6. Nα είσαι καλα βρε Ποππη μου που μου χαρισες ενα χαμογελο νααααα!!
    και το ειχα αναγκη αυτον το καιρό...μα τι εμπνευση...μανιφικ..που θα ελεγε και η μανταμ Αντουανετα..οσο για το σμαραγδι φορεμα...εεε κριμα στο χρωμα βρε κοριτσι μου .. εκει ομως που εγραψες ειναι το ονομα του σωφερ.. μα ..ντε Σασί; θα του πηγαινει μουρλια..και οντως ο τιτλος πηγαινει γαντι... η απλοτητα σε ολο της το μεγαλειο...
    δεν υπαρχεις που λει και η Αλεξανδρα απο πανω..
    Η γραφη σου φωναζει απο μακρυα Πιππη μου
    Να περνας ομορφα οτι και να κανεις.. φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι, Ρούλα μου, που σε έκανα να χαμογελάσεις με την ιστορία μου, και εγώ διασκέδασα πολύ όταν την έγραφα.
      Είναι αλήθεια ότι έχω γράψει πολλές παρόμοιες ιστορίες και, πλέον, καρφώνομαι, αλλά δεν πειράζει. Σημασία έχει ότι διασκεδάζουμε, και εσείς που τις διαβάζετε, και εγώ που τις γράφω.
      Ελπίζω να γράψω πολλές ακόμα τέτοιες ιστορίες. Μέχρι την επόμενη ιστορία, λοιπόν, πολλά φιλάκια και ωρεβουάρ, όπως θα έλεγε και η Μαρία Αντουανέτα

      Διαγραφή
  7. Είσαι απίθανη. Και πώς δεν πήρα είδηση την εγγραφή αυτή; Γιατί τρελαίνομαι για τα γραπτά σου ειδικά όταν μιλούν για τέτοια απλότητα!
    Σε καταευχαριστήθηκα
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε, Άννα μου, και δεν πειράζει που δεν το είχες δει, δεν του κάναμε, δα, και διαφήμιση...
      Πολλά φιλάκια και καλό βράδυ

      Διαγραφή
  8. Πόσες ιστορικές λεπτομέρειες που δεν τις ήξερα! Να φανταστείς νόμιζα πως το σεσουάρ είναι πιστολάκι για τα μαλλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, εντάξει, δεν πειράζει που δεν τον ήξερες τον κόμη Σεσουάρ... Σημασία έχει ότι τώρα τον ξέρεις!
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ

      Διαγραφή
  9. Πολύ γέλασα και μ αυτό Πίπη μου.
    Καλά έκανες και το έβαλες εδώ που υπάρχει το όριο των λέξεων.
    Πώς να τα πεις όλα με 400 λέξεις;
    Μα να μην αφήνουν τη γυναίκα να βάλει τα φτερά του παγωνιού;
    Μα τί πιο απλό πια;
    Δυστυχώς και στις μέρες μας υπάρχουν αντίστοιχες Αντουανέτες που είναι για γέλια και για κλάματα.
    Συνέχισε να γράφεις.
    Ο λαός σου σε θελει.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαέ μου (Ρένα), η απλότητα δεν είναι και τόσο απλή, εντέλει. Γι'αυτό ίσως την εκτιμούσαν οι αρχαίοι.
      Ούτε αυτή η ανάρτηση ήταν πολύ απλή, ομολογώ, αλλά χαίρομαι που σου άρεσε.
      Όσο για τις Αντουανέτες, θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Και να χρησιμοποιούν μέχρι φτερά παγωνιού για τον καλλωπισμό τους. Τα οποία φτερά θα μπορούσαν να θεωρηθούν απλά, αλλά μόνο για τα ίδια τα παγώνια.
      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Πάνω από όλα η απλότητα φυσικά! χαχα!
    Και κότσαρε και το φτερό ο κόμης Σεσουάρ που το είχε κι έγνοια!
    Φανταστικό΄μάθημα πραγματικής και αστείας ιστορίας!
    Φεύγω με χαμόγελο! Πρώτα βέβαια γέλασα. Και γέλασα πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χε! Χε! Χαίρομαι που γέλασες, Μεμαρία μου, αν και νομίζω ότι δεν ήταν και τόσο σωστό. Καλύτερα θα ήταν να έχεις σκύψει πάνω από το πρόβλημα της Μαρίας Αντουανέτας με αγάπη και ευαισθησία και να είχες βρει μια λύση.
      Αν ήταν άλλος θα μπορούσα και να το παρεξηγήσω, εσένα όμως ποτέ.
      Α τουτ α λερ, λοιπόν

      Διαγραφή

To comment or not to comment? That is the question