Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Μοναδικό κειμήλιο

     Άνοιξε το παλιό παντζούρι, που έτριξε όπως πάντα, και κοίταξε έξω. Η ομίχλη ήταν τόσο πυκνή που, παρ’όλο που η ώρα της ανατολής είχε παρέλθει προ πολλού, το κυρίαρχο χρώμα παντού ήταν το γκρι. Με το ζόρι διέκρινε τη σιλουέτα του οδοδείκτη της διασταύρωσης, που βρισκόταν μόλις στα δέκα μέτρα από το σπίτι του.
     Βλαστήμησε την ώρα και την στιγμή που είχε επιλέξει αυτό το τόσο καταθλιπτικό μέρος για να εγκατασταθεί μόνιμα. Αν, τουλάχιστον, είχε παρέα… Το βλέμμα του έπεσε σε μια φωτογραφία, γκρίζα και εκείνη, όπως ο ουρανός. Στη φωτογραφία ένα χαμόγελο, ένα χαμόγελο χωρίς ανταπόκριση πια…
     Ένα κύμα από ερωτήματα εισέβαλαν στο μυαλό του, όπως κάθε μέρα τα τελευταία είκοσι χρόνια. Είκοσι χρόνια. Και ένα έγκλημα αρχειοθετημένο για πάντα, ένα έγκλημα γεμάτο ερωτήσεις και χωρίς καθόλου απαντήσεις.
     «Τι τα σκαλίζεις ακόμα;» τον ρωτούσαν όλοι, γνωστοί και φίλοι, όταν επέμενε ότι η αστυνομία δεν έπρεπε να εγκαταλείψει την υπόθεση, ότι έπρεπε να συνεχίσουν τις έρευνες, ότι μία «ληστεία μετά φόνου» δεν μπορεί να θεωρείται μία υπόθεση ρουτίνας και ένας φόνος κατά τη διάρκεια μιας ληστείας δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σαν παράπλευρη απώλεια…
     Βαρέθηκε να προσπαθεί να εξηγήσει, και τι να εξηγήσει; Το γκρέμισμα της ζωής του, το κενό της ψυχής του, τι;
     Αλλά δεν υπήρχαν στοιχεία. Ο δράστης ή οι δράστες είχαν φροντίσει να σβήσουν τα ίχνη τους και δεν βρέθηκε ούτε ένα αποτύπωμα. Μοναδική τους ελπίδα ο εντοπισμός των κλοπιμαίων, αλλά ούτε αυτά εντοπίστηκαν ποτέ. Και τι να εντοπιστεί, δηλαδή; Το μεγαλύτερο μέρος των κλοπιμαίων ήταν χρήματα, οι εισπράξεις μιας ολόκληρης εβδομάδας. Κοσμήματα δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου στο σπίτι, δεν της άρεσαν τα κοσμήματα, δεν τα φορούσε. Μόνο έναν σταυρό φορούσε, και αυτός ήταν ο βαφτιστικός της. Τον είχαν αποσπάσει από το λαιμό της τραβώντας τον βίαια…
     Αποφάσισε να φύγει. «Η φυγή είναι για τους δειλούς, η δημιουργία για τους τολμηρούς», άκουσε τη φωνή του πατέρα του να αντηχεί στο μυαλό του. Δειλός. Ίσως γι’αυτό να επέλεξε και αυτό το μέρος, το μονίμως τυλιγμένο στην ομίχλη, για την εγκατάστασή του. Ένα μέρος όπου η παρουσία υπάρχει και δεν υπάρχει, τα περιγράμματα των μορφών υπονοούνται, τα χνώτα γίνονται ένα με την ομίχλη…
     Έκλεισε τα παράθυρα, άνοιξε την πόρτα και βγήκε έξω. Σε λίγη ώρα έπρεπε να ανοίξει το μαγαζί. Δειλός και σε αυτό. Ενεχυροδανειστήριο, όπως αυτό που είχε και πρώτα. Πού να τολμήσει να κάνει κάτι καινούργιο…
     Έφτασε στο μαγαζί, ανέβασε τα ρολά, και άνοιξε την πόρτα. Η ομίχλη εισέβαλε μέσα μαζί του. Το ρολόι του τοίχου έδειχνε 8. Πήρε την καρέκλα, την πήγε κάτω από το ρολόι, ανέβηκε επάνω και άρχισε να το κουρδίζει.
     Ακούστηκε το καμπανάκι της πόρτας. Πελάτης.
     - Μισό λεπτό, είπε.
     Τελείωσε με το κούρδισμα και πήγε στον πάγκο. Ένας άντρας σε άθλια κατάσταση τον περίμενε, ένας άντρας στην ηλικία του, αξύριστος και με βαθουλωμένα μάτια.
     - Καλημέρα, είπε. Τι θα θέλατε;
     - Καλημέρα, είπε και ο άλλος. Έχω επείγουσα ανάγκη από χρήματα και έφερα να δώσω αυτό για ενέχυρο. Πρόκειται για μοναδικό κειμήλιο.
     Με τρεμάμενα χέρια, ξετύλιξε ένα μικρό πακετάκι. Ήταν ένας μικρός, βαφτιστικός σταυρός.

 ΥΓ: Αυτή ήταν η δεύτερη συμμετοχή της Πίπης στο διαδικτυακό δρώμενο "Παίζοντας με τις λέξεις", που διοργανώνει ακούραστα η Μεμαρία στο ιστολόγιό της mytripsonblog. Η Πίπη μάλλον έχει ψιλοεθιστεί στο παιχνίδι, γι'αυτό αυτή τη φορά έπαιξε με δύο κείμενα, και ευτυχώς που υπάρχει ανώτατο όριο συμμετοχών, δηλαδή. Μία από τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσει η ανάρτηση και της δεύτερης συμμετοχής.

23 σχόλια:

  1. Χι, χι! Κι εγώ έχω εθιστεί, σε καταλαβαίνω.
    Να χάνεις κάτι που έχει φτάσει σε σένα περνώντας από χέρια αγαπημένων και έχει κουβαλάει αναμνήσεις... αρρωσταίνεις...
    Πίππη, έκπληξη η ιστορία σου!
    😚💨

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου, Γούμαν, και χαίρομαι που και οι δύο δικές σου ιστορίες ήταν ανάμεσα σε εκείνες που ξεχώρισα, άσχετα με το τι ψήφισα τελικά.
      Οι ιστορίες σου πάντα βρίσκουν τον τρόπο να μου κλείσουν το μάτι.
      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Λεηλατώντας τα υπάρχοντα σου, λεηλατούν και την ψυχή σου! Δυστυχώς είναι πολλές οι ληστείες τα τελευταία χρόνια που περιέχουν και φόνο, και κανείς δεν μιλάει για δαύτες. Σα να το θεωρούμε λίγο δεδομένο όσοι βρισκόμαστε απέξω, τα θύματα όμως το νιώθουν βαθιά στην ψυχή τους. Πόσοι ηλικιωμένοι πεθαίνουν από καρδιά εξαιτίας μιας ληστείας και ενός όπλου που τους απείλησε. Ίσως για αυτό και να έχουμε γίνει λίγο ή πολύ κυνικοί. Γιατί καμμιά φορά οι πράξεις στην καθημερινότητα ξεπερνούν την ιδεολογία και την ιδανικότητα της.
    Αχ δύσκολο για όλους!

    Ωραίο διήγημα Πιπη μου, με συγκίνησε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες στο χώρο μου, Fish Eye. Ο μικρόκοσμος που έχει φτιάξει ο καθένας είναι ιερός για εκείνον, και όποιος τον παραβιάσει τον στιγματίζει για πάντα.
      Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου.
      Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο

      Διαγραφή
  3. Πολύ ενδιαφέρουσα η ιστορία σου. Ήταν μέσα στις 10 που γράφτηκαν στη λίστα αλλά δεν κληρώθηκε...Και το τέλος της συγκλονίζει.
    Καλό σου Σ΄/Κο Πίππη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...που γράφτηκαν στη λίστα μου...

      Διαγραφή
    2. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου, Άννα μου, και χαίρομαι επίσης που μία από τις ιστορίες που με κόπο ξεχώρισα ήταν η δική σου (κι εσύ με κλήρωση, ε; εγώ σχεδόν).
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  4. Να η έκπληξη !!!
    Pippi μου. Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι. Γιατί το είδος που έγραψες αντιλαμβάνεσαι ότι είναι αδυναμία μου.
    Πολύ όμορφο. Σε δύο επίπεδα.
    Το αγάπησα, με συγκίνησε, μου άρεσε και έμεινα κοντά του.
    Να το θεωρήσω και έκπληξη αυτό το στυλ για τον λόγο σου που συνηθίζει να έχει το λαμπερό του χιούμορ.
    Να που μπορούμε να τα συνδυάσουμε όλα.
    Φιλιά πολλά συνοδοιπόρισσα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου, ήσουν το μόνο άτομο που ήμουν σίγουρη ότι θα του άρεσε αυτή η ιστορία μου. Αλλά, βρε θηρίο, και εσύ με εξέπληξες με τη δικιά σου!
      Τη λάτρεψα!
      Όσο για το χιούμορ, δεν μπόρεσα να το αποφύγω εντελώς, στη δεύτερη ιστορία τα κατάφερε και μπήκε...
      Παρ'όλο που ήμουν σίγουρη για την ψήφο σου, βέβαια, δεν μπορώ να πω ότι δε χάρηκα που σου άρεσε η ιστορία μου, ίσα-ίσα...
      Φιλιά και σε εσένα και εις άλλα με υγεία

      Διαγραφή
  5. Μπράβο ρε Πίπη, μας άφησες όλους σύξυλους. Με μια συμμετοχή που έχει έντονο το άρωμα του Γιάννη μας και με διαφορετικό ύφος κάθε φορά, για να μας ξαφνιάζεις (πάντα ευχάριστα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Μαρία μου, άλλαξα ύφος, λίγο λόγω λέξεων, λίγο για να σας μπερδέψω. Χαίρομαι που σου άρεσε η συμμετοχή μου.
      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Από την στιγμή που ανέφερες ότι ο ήρωας σου είχε ενεχυροδανειστήριο ήμουν σίγουρη ότι ο σταυρός θα έφτανε στα χέρια του. Κάνω για ντετέκτιβ έτσι; χεχε!
    Καλή συνέχεια στο παιχνίδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και κάνεις για ντετέκτιβ, Ελένη μου! Μα ήταν τόσο προβλέψιμο το τέλος...
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  7. Πίπη μου η ιστορία σου μου άρεσε πάρα πολύ!
    Μια ιστορία που δεν τελειώνει με το τέλος, αλλά συνεχίζεται στη φαντασία μας με διαφορετικές εκδοχές!
    Συγχαρητήρια πολλά για την υπέροχη συμμετοχή σου και σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σε ευχαριστώ, αγαπημένη μου Μεμαρία! Σε ευχαριστώ για την θετική σου αύρα, που αγκαλιάζει κάθε συμμετοχή, σε ευχαριστώ για την εξαιρετική παρουσίαση, σε ευχαριστώ για όλα, ακόμα και για τον εθισμό μου σε ευχαριστώ, ευτυχώς που υπάρχει το όριο των δύο συμμετοχών, αλλιώς θα έγραφα ακόμα!
      Να είσαι καλά και να συνεχίσεις να είσαι η πιο ιδανική οικοδέσποινα!
      Φιλάκια πολλά και βροχερά

      Διαγραφή
  8. Πίπη μου, νομίζω πως ήσουν για όλους μας έκπληξη. Προσωπικά, αλλού σε σκεφτηκα κι αλλού σε βρήκα. Οπότε δεν σ' ευχαριστούμε μόνο για τη τόσο καλογραμμένη κι όμορφη ιστορία σου, μα και για το ότι ακονίζεις τις ντετεκτιβικές μας κεραίες. χαχα

    Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου, γλυκιά μου Λυσίππη, και επίσης χαίρομαι που κατάφερα να σε μπερδέψω!
      Οι ντετεκτιβικές κεραίες καλό είναι να ακονίζονται, οπότε δεν αποκλείεται παρόμοιο στυλ στο μέλλον. Αν και, ποτέ κανείς δεν ξέρει τι θα κατεβάσει αυτό το κεφάλι που κουβαλάω στους ώμους μου!
      Σε ευχαριστώ για τη θετική ενέργεια που μου στέλνεις πάντα με τα σχόλιά σου.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  9. Ωωωωω! Τι να έγινε μετά άραγε;
    Αν είχα διαβάσει τις ιστορίες, σίγουρα θα την είχα επιλέξει αυτήν, διότι δεν έχει τέλος και μπορώ να αποφασίσω μόνη μου, μπας και ξεκουνηθεί το μυαλό μου και δουλέψει λίγο!
    Πολύ ωραία ιστορία Πίπη!
    Κιπ ον ράιτινγκ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου, αγαπημένη μου Αρτίστα, και σε ευχαριστώ για την πρόθεση ψήφου!
      Γενικά, μου είναι αρκετά εύκολο να αφήνω "μισές" τις ιστορίες που γράφω, όταν αφήνεται κάτι να αιωρηθεί στον αέρα γίνεται πιο ενδιαφέρον, νε'σ'πα (που λεν κι οι Γάλλοι);
      Φιλάκια και αϊ γουιλ τράι

      Διαγραφή
  10. Με γοήτευσε η ιστορία σου Πίπη μου, ίσως γιατί είμαι λάτρης των κειμηλίων αλλά σίγουρα γιατί ήταν τόσο καλογραμμένη και τόσο ατμοσφαιρική....Τα συγχαρητήριά μου, καλό μήνα σου εύχομαι !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, Κλαυδία μου! Χαίρομαι που σε γοήτευσε η ιστορία μου, όσο για την ατμόσφαιρα, με τόση ομίχλη τριγύρω γινόταν να μην είναι ατμοσφαιρική;
      Φιλάκια πολλά και καλό μήνα και σε εσένα

      Διαγραφή
  11. έχουμε ίδια ομάδα αίματος παρεμπιπτόντως. όμορφη η ιστορία σου. καλώς σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες στο χώρο μου, Δραστήρια!
      Θα σου πω ένα μυστικό που μου είπε μία μικροβιολόγος: στην Ελλάδα, οι τρεις στους τέσσερεις έχουν ομάδα αίματος Ο+. Ανεξάρτητα από αυτό, χαίρομαι που ήδη βρήκες κάτι κοινό μεταξύ μας.
      Και, φυσικά, χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου.
      Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα

      Διαγραφή

To comment or not to comment? That is the question