Παρασκευή 30 Ιουνίου 2023

Ήτανε ένας γάιδαρος...

 


Ήτανε ένας γάιδαρος πολύ εκλεπτυσμένος,
φαινόταν πως στα πούπουλα ήταν μεγαλωμένος. 
Ανήκε εις τους ευγενείς που'ναι στο Λίμπρο Ντ'Όρο,
εκείνους που συχνά-πυκνά γλιτώνουνε το φόρο.

Φορούσε πάντα παπιγιόν ή, έστω, ένα φουλάρι,
και όλοι τον θαυμάζανε, που είχε τόση χάρη.
Μπαστούνι με ασημί λαβή κρατούσε εις το χέρι,
και κάτω απ'τη μασχάλη του ποίηση του Σεφέρη.

Απάγγελλε ποιήματα εις τις συνεστιάσεις
και χόρευε και τσάρλεστον σε κάποιες περιστάσεις.
Ήξερε και σκοποβολή, είχε καλό σημάδι,
και σκνίπα επετύχαινε σε απόλυτο σκοτάδι.

Η ανατροφή του εκλεκτή, με γαλλικά και πιάνο,
και ήξερε να οδηγεί μέχρι κι αεροπλάνο.
Είχε μελωδική φωνή, σπούδαζε στο ωδείο,
στο Μέγαρο είχε μόνιμα δικό του θεωρείο.

Άγνωστή του η ζαβολιά, εχθρός του η πονηρία,
γι'αυτόν καλύτερη οδός πάντα ήταν η ευθεία.
Μ'όλα αυτά τα χαρίσματα πασίγνωστος εγίνη,
κι όποιος τον γνώριζε, ευθύς ένιωθε τη σαγήνη.

Οι νέοι τον αντέγραφαν, οι νέες τον ποθούσαν,
και παπαράτσι άφθονοι, συχνά, τον κυνηγούσαν.
Τόση ήταν η επιρροή του θαυμαστού αυτού ζώου,
που για μια του συνέντευξη ερίζαν τα τοκ σόου.

Ήταν αναμενόμενο, σαν ήρθε ο καιρός του,            
νύφες να παρελαύνουνε, ναζιάρικα εμπρός του.
Ψηλές, κοντές, μελαχρινές, ξανθές, γαλανομάτες,
όλες μοιάζαν λαχταριστές, σαν ζουμερές ντομάτες.

Στο τέλος τον εκέρδισε μια χαμηλοβλεπούσα,
παντρεύτηκαν και πήγανε ταξίδι στην Σχοινούσα.
Περάσανε υπέροχα τα δύο πιτσουνάκια,
και γύρισαν στη βάση τους πιασμένοι απ'τα χεράκια.

Μα όταν καταλάγιασε του υμέναιου το κέφι,
άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα γκρίζα νέφη.
Η νύφη αποδείχτηκε πως ήταν αλανιάρα,
ήταν υπέρμετρα λουσού, και ήταν και γκρινιάρα.

Το φουκαρά το γάιδαρο όλο κατηγορούσε,
πως ήτανε ανάποδος και την παραμελούσε.
Στα ινστιτούτα ομορφιάς περνούσε τον καιρό της,
στις κάρτες τις πιστωτικές έπνιγε τον καημό της.

Τα πράγματα δεν έμοιαζαν ρόδινα, αντιθέτως,
κατά διαόλου πήγαιναν, σαφώς κι ανυπερθέτως.
Ο γάιδαρος υπομονή έκανε ως είχε μάθει,
σε ποιον να πει το βάσανο, αυτό που είχε πάθει;

Και εκείνη αντί να ηρεμεί, όλο εκτραχηλιζόταν,
το γάιδαρο και την κακιά τη μοίρα της μεμφόταν.
Αναίσθητο τον έκραζε, τον φώναζε γομάρι,
κι έλεγε πως για φορεσιά του'πρεπε ένα σαμάρι.

Κι εκείνος, από τα πολλά που του'σερνε η συμβία,
πέρασε της υπομονής τα όρια τα θεία.
Το στόμα του άνοιξε να πει κι αυτός την άποψή του
μα γκάρισμα ακούστηκε αντί για τη φωνή του.

Πάει κι η όμορφη φωνή, πάνε και οι φίνοι τρόποι,
με μια κλωτσιά την έστειλε μακριά, ως την Ευρώπη.
Ήτανε πλέον γάιδαρος με γάμα κεφαλαίο,
δε θύμιζε σε τίποτα τον τύπο τον ωραίο.

Τον ξέχασαν οι εκπομπές, τον ξέχασαν οι πάντες,
πέταξε όλα τα ρούχα του, μέχρι και τις τιράντες.
Τον διέγραψαν από τα κλαμπ, και από το Λίμπρο Ντ'Όρο,
στον κόσμο τον ανθρώπινο δεν είχε πλέον χώρο.

Και αφού ένιωσε έντονα το στίγμα του παρία,
στης φύσης τη ζεστή αγκαλιά βρήκε παρηγορία.
Σ'έναν αγρό κατέφυγε, ξέφραγο, δίχως πόρτα,
και έμεινε, σαν γάιδαρος, να μασουλάει χόρτα.

12 σχόλια:

  1. Και πολύ καλά έκανε που κατέφυγε στον αγρό. Είδε και αποείδε ο καημένος ...πώς να αντέξει τη συμβία του;
    Ωραίο σατυρικό ποίημα Πίπη μου πολυτάλαντη!
    Βρε το γάιδαρο...να του στείλουμε παρέα μερικά γαιδούρια που έχουμε εμείς οι άνθρωποι ανάμεσά μας;
    Καλη μέρα σου
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ, Άννα μου, τι να κάνει ο καημένος ο γάιδαρος; Να θέλεις να αγιάσεις και να μη σε αφήνουν!
      Τα γαϊδούρια που ζουν ανάμεσά μας είναι πολύ χειρότερα από το συγκεκριμένο γάιδαρο, είμαι σίγουρη.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  2. Τώρα, εδώ που τα λέμε, μπορούμε να τον αδικήσουμε, που μετεβλήθη σε γάιδαρο χωρίς ...τρόπους; Έφταιγε; Μπα! Δεν θα το έλεγα. Ας όψεται η συμβία του. Πόσα να αντέξει ο έρμος για να κρατήσει; Σάλεψε στο τέλος και πλάκωσε τους τρόπους της φύσης. Αχ φίλε μου, γαϊδαράκο μου, δίκιο έχεις. Μόνο που παρά το ότι το έχεις, βρέθηκες και στην ...εξορία του χωραφιού.

    Πίπη μου. Ποίημα! Και μάλιστα από τα αγαπημένα μου, με εξαίρετο μέτρο, πιστά σχεδόν τηρημένο, με ρίμα, με ευστροφία σκέψης, χιούμορ και πάμπολλες αλήθειες. Ο ποιητικός σου οίστρος είναι απόλυτα όμορφος, αγαπητός, δεκτικός. Να τον συνεχίσεις καλή μου.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε εγώ τον αδικώ το γάιδαρο, Γιάννη μου, ήταν απόλυτα δικαιολογημένος. Αλλά έτσι είναι. Όταν κάποιος ξεφεύγει σημαντικά από το μέσο όρο, ο διάολος κάνει υπερωρίες και είναι λες και το σύμπαν συνωμοτεί για να τον επαναφέρει στον "ίσιο" δρόμο.
      Ποίημα, Γιάννη μου, καθόσον ιδέα για πεζό δε μου ερχόταν με τις λέξεις που επέλεξα αυτή τη φορά. Οπότε, είπα να ακολουθήσω τον άλλο δρόμο, τον... τσαχπίνικο. Χαίρομαι που σου άρεσε.
      Πολλά φιλιά και από εμένα

      Διαγραφή
  3. Συντομεύσεις... λόγο καθυστερήσεις επισκέψεων γειτόνισσα Πίππη.
    Σχόλιο 1)
    Αυτά παθαίνει όποιος ψηλά
    την μύτη του σηκώνει,
    αφού τον λένε γάιδαρο
    να κάνει το παγώνι.🤣

    Σχόλιο 2) με πολύ καθυστέρηση.
    Δέκα χρόνια δέκα μέρεθ
    με ανταρθία και φοβέρεθ
    τι κατέβαθε η θκέψη
    ποιοθ καλέ να το πιθτέψει.
    Χρόνια δέκα μέρεθ δέκα
    τι έχειθ γράψει η γυναίκα
    Θέλουμε και άλλα τόθα
    στης οξειοπάθειας την γλώθα.🤣

    Σχόλιο 3, ακόμα πιο καθυστερημένο
    Μια ζέστη μία κρύο
    μια βροχή και μια λιακάδα
    πως την μνήμη να μη χάσει
    δεν του βγαίνουνε τα γράδα.🤣

    Με ότι λίγη έμπνευση μου έχει μείνει Πίππη μου, όπως λένε με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια, εγώ τα έκανα τρία 🤣.
    Αφήνω με πολύ αγάπη τις ευχές μου για μακροημέρευση ετούτου του τόπου να μας διασκεδάζει με τις απίθανες εμπνεύσεις του!! Πίππη μου φιλιααααα 😘🎂









    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Ρούλα, τι εμπνευσμένα σχόλια ήταν αυτά! Σε ευχαριστώ πολύ, τόσο για τα σχόλια όσο και για τις ποιητικές και μη ευχές σου για τα αγενέθλια του μπλογκ μου!
      Δεν χρειάζεται να δικαιολογείσαι, το ξέρεις ότι δεν είμαι παρεξηγησιάρα και, επιπλέον, είχες και εξαιρετικοϋπέροχους λόγους να είσαι λίγο φευγάτη τώρα τελευταία. Εύχομαι να βρεις τον χρόνο να ξεκουραστείς κομματάκι από όλο το τρέξιμο των τελευταίων εβδομάδων και να επανέλθεις δριμύτερη (αν και από τις ρίμες σου δεν φαίνεται να σε έχει καταβάλει ιδιαίτερα το τρέξιμο).
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  4. Μου αρέσει πολύ Πίπη!!
    Είδα πολλούς ανθρώπους στη θέση του γαϊδαράκου που όμως δεν είχαν την δική του σοφία να γυρίσουν στο τέλος εκεί που είναι καλύτερα, στη φύση τους.
    Έχεις χάρισμα στη ρίμα!
    Μια δροσερή καλημέρα για αρχή γιατί έπεται καύσων και πού να βρω φύση εδώ που μένω :)
    Πολλά φιλιά και σ' ευχαριστώ για το χαμόγελο που μου χάρισες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άφησα πριν ένα σχολιάκι. Ελπίζω να φθάσει και να μην χαθεί σε κενά αέρος :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε, Μαρία μου! Τη ρίμα τη δουλεύω πάρα πολλά χρόνια, γι'αυτό και την πετυχαίνω.
      Όσο για τα σχόλιά σου, μην ανησυχείς, δεν χάνονται, όπως βλέπεις. Απλώς, για να δημοσιευτούν πρέπει προηγουμένως να τα εγκρίνω.
      Πολλά, δροσερά φιλάκια ενόψει καύσωνα

      Διαγραφή
  6. Εντάξει, το τερμάτισες!... Δεν χόρταινα να διαβάζω την "γαϊδουρινή" ιστορία αγάπης και την κατάληξή της, μέσα απ' τις εμπνευσμένες ομοιοκαταληξίες σου. Μάθημα ζωής και για τις ανθρώπινες σχέσεις κυρίως. Ο επίλογός σου συγκινητικός πολύ, αλλά και γενναίος συγχρόνως. Να 'σαι καλά βρε Πίπη με τα ωραία σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το τερμάτισα, λες, Μαρία μου; Χμ, δεν ξέρω, με βάζεις σε σκέψεις τώρα...
      Χαίρομαι που σου άρεσε ο γαϊδαράκος μου, κι ας έχασε τη θέση του στο Λίμπρο Ντ'Όρο και το θεωρείο του στο Μέγαρο.
      Πολλά φιλάκια δροσερά

      Διαγραφή

To comment or not to comment? That is the question