Πέμπτη 28 Μαΐου 2026

Φιλική παρέμβαση

 


     Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα κυπαρίσσι. Δηλαδή, δεν υπήρχε μόνο ένα κυπαρίσσι, υπήρχαν πολλά, αλλά εμείς θα μιλήσουμε για ένα συγκεκριμένο.
     Αυτό το κυπαρίσσι, που λέτε, ήταν ψηλόλιγνο, όπως όλα τα άλλα κυπαρίσσια, και στεκόταν καμαρωτό-καμαρωτό σε έναν κήπο γεμάτο φυτά. Βέβαια, λόγω ύψους και μόνο, ξεχώριζε αμέσως από τα άλλα φυτά του κήπου, αλλά αυτό δεν το έκανε σε καμία περίπτωση να σηκώνει τη μύτη του ψηλά. Τα άλλα κυπαρίσσια ήταν όλα πολύ σοβαρά, όπως έπρεπε να είναι τα κυπαρίσσια, και μιλούσαν μόνο μεταξύ τους, αφού κανένα άλλο φυτό δεν έφτανε τόσο ψηλά όσο εκείνα, για να μπορούν να συζητήσουν.
     Όμως, το κυπαρίσσι της ιστορίας μας, ενώ ήταν επίσης σοβαρό, ήταν και ιδιαίτερα κοινωνικό, με αποτέλεσμα να προσπαθεί να κάνει φιλίες με όλα τα φυτά του κήπου. Με τα περισσότερα φυτά, λόγω ύψους, δυστυχώς, δεν κατάφερνε να επικοινωνήσει. Υπήρχε, όμως, μια μπουκαμβίλια που, αν και δεν ήταν το ίδιο ψηλή με εκείνο, κατάφερνε, σκαρφαλώνοντας με μαεστρία, να φτάσει αρκετά ψηλά, έτσι ώστε να μπορούν να μιλάνε. Και τι καλή παρέα που έκανε εκείνη η μπουκαμβίλια! Τα καλύτερα ανέκδοτα ήξερε! Και τόσο πολύ γελούσε το κυπαρίσσι με τα ανέκδοτα της μπουκαμβίλιας, που μερικές φορές το έπιανε λόξυγγας. Και τότε, η μπουκαμβίλια γελούσε ακόμα περισσότερο. Και τόσο τρανταζόταν από τα γέλια, που στον κήπο έβρεχε μπουκαμβιλιολούλουδα.
     Τα άλλα κυπαρίσσια δεν καταλάβαιναν τι της έβρισκε της μπουκαμβίλιας το κυπαρίσσι. Τι, δηλαδή; Σάμπως εκείνα δεν ήξεραν ανέκδοτα; Ήξεραν, και μάλιστα πολλά. Και το κυριότερο: ήταν ανέκδοτα υψηλού επιπέδου - μόνο τέτοια άρμοζαν σε εκείνα - και σύμφωνα με το σαβουάρ βιβρ της κυπαρισσοκοινωνίας. Ενώ εκείνη η μπουκαμβίλια ήταν εντελώς παρακατιανή. Χαζογέλαγε δυνατά με ανοιχτό το στόμα - τι ανεπίτρεπτο! - και ντυνόταν και τόσο παρδαλά, σαν καρνάβαλος! 
     - Τι μπασκλασαρία! έλεγαν, μμμμμ!
     Και κοιτούσαν με μισό μάτι, τόσο την μπουκαμβίλια, όσο και το κυπαρίσσι, που έκανε παρέα με άτομα που δεν άρμοζαν στο κοινωνικό του στάτους. Αλλά το κυπαρίσσι δεν άκουγε τίποτα από αυτά που έλεγαν, αφού τα δυνατά γέλια της μπουκαμβίλιας σκέπαζαν κάθε άλλο ήχο.
     Μια μέρα, ο αρχηγός των κυπαρισσιών - δηλαδή η κυρία του, για να είμαστε ακριβείς - είχε την καταπληκτική ιδέα να διοργανώσει έναν διαγωνισμό για το πιο εντυπωσιακό κυπαρίσσι. Ήταν πολύ της μόδας τέτοιοι διαγωνισμοί, οι άνθρωποι έκαναν πολλούς, τα έβλεπε εκείνη από πάνω από τον μαντρότοιχο.
     Όλα τα κυπαρίσσια ενθουσιάστηκαν - μέσα στα επιτρεπόμενα πλαίσια, εννοείται - και δήλωσαν αμέσως συμμετοχή στο διαγωνισμό. Ύστερα, άρχισαν να στολίζονται και να ετοιμάζονται με μεγάλη προσοχή.
     Το κυπαρίσσι μας, είχε δηλώσει και εκείνο συμμετοχή, και στολιζόταν, και ξεσκόνιζε τα φύλλα του, και τίναζε τα κλαδιά του, και προσπαθούσε να πάρει την πιο εντυπωσιακή πόζα που μπορούσε, αλλά τίποτα δεν τον ικανοποιούσε. Ό,τι και να έκανε, τα υπόλοιπα κυπαρίσσια ήταν πολύ πιο εντυπωσιακά από εκείνο. Η φίλη του η μπουκαμβίλια το ενθάρρυνε με διάφορα επιφωνήματα θαυμασμού, αλλά το κυπαρίσσι δεν είχε πολύ καλό προαίσθημα για το διαγωνισμό. Ούτε τα ανέκδοτα της μπουκαμβίλιας μπορούσαν να του φτιάξουν τη διάθεση. Το καημένο, αισθανόταν μειονεκτικά.
     Μια μέρα, λίγο πριν από το διαγωνισμό, εκεί που το κυπαρίσσι έκανε την πρωινή του γυμναστική για να είναι σε φόρμα, άκουσε τα άλλα κυπαρίσσια που το κορόιδευαν. Ήταν πολύ νωρίς ακόμα και η μπουκαμβίλια κοιμόταν, οπότε δεν υπήρχαν τα γέλια της να σκεπάζουν τις ομιλίες των άλλων κυπαρισσιών.
     - Τι παιδεύεται; είπε ένα από τα πιο ψηλά κυπαρίσσια. Αφού δεν πρόκειται να κερδίσει.
     - Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, είπε ένα άλλο, και όλα τα κυπαρίσσια γέλασαν διακριτικά, σύμφωνα με το σαβουάρ βιβρ.
     - Τι ελπίδα να έχει το δόλιο; είπε ένα άλλο. Δεν βλέπετε ποιον έχει διαλέξει για φίλο; Την μπουκαμβίλια.
     - Μμμμμμ! έκαναν όλα μαζί. Σιγά το άτομο!
     - Όλο φασαρία κάνει και όλο γελάει δυνατά, αν είναι δυνατόν!
     - Γιατί; Τα ρούχα της τα έχετε δει; Παρδαλά, όπως και αυτή!
     - Χι! Χι! Χι!
     Το κυπαρίσσι ενοχλήθηκε, που μιλούσαν έτσι για τη φίλη του, αλλά δεν είπε τίποτα. Πάντως, του χάλασε εντελώς η διάθεση. Όταν ξύπνησε η μπουκαμβίλια, το είδε πιο μελαγχολικό από κάθε άλλη φορά.
     - Τι έχεις; το ρώτησε.
     - Τίποτα, είπε εκείνο.
     - Πώς τίποτα; Αφού σε βλέπω!
     - Δεν έχω τίποτα, σου λέω! 
     - Καλά, αλλά άκου τώρα τι μου θύμισες: ήταν μια μηλιά, μια αχλαδιά και μια κυδωνιά...
     Αλλά ούτε το ξεκαρδιστικό ανέκδοτο με τη μηλιά, την αχλαδιά και την κυδωνιά έφτιαξε τη διάθεση του κυπαρισσιού. Η μπουκαμβίλια, όμως, δεν ήταν τύπος που τα παρατάει. Και αφού είπε άλλο ένα ανέκδοτο για έναν κάκτο με φαλάκρα - ένα από τα καλύτερά της - και είδε ότι δεν είχε αποτέλεσμα, πίεσε το κυπαρίσσι να της πει τι είχε συμβεί. Και το κυπαρίσσι της είπε.
     - Και γι'αυτό σκας; του είπε. Εμένα, πάντως, δεν με πειράζει, ας λένε ό,τι θέλουν. Το πιθανότερο είναι ότι σε ζηλεύουν.
     - Εμένα; Γιατί;
     - Επειδή και εκείνα θα ήθελαν πολύ να έχουν έναν φίλο έξω από τα "επιτρεπόμενα", αλλά δεν τολμούν. Ενώ εσύ τόλμησες.
     - Ίσως να έχεις δίκιο, αλλά όσο σκέφτομαι τι θα ακούσω μετά το διαγωνισμό...
     - Γιατί;
     - Όποιος κερδίσει, θα με κοροϊδεύει ακόμα περισσότερο.
     - Και γιατί να μην κερδίσεις εσύ;
     - Αποκλείεται να κερδίσω! Ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι δεν τα φτάνω! Εκείνα είναι τόσο όμορφα, τόσο εντυπωσιακά...
     - Και γιατί υπάρχουν οι φίλοι; είπε η μπουκαμβίλια. Θα σε βοηθήσω εγώ.
     - Πώς; 
     - Θα δεις. Έχω μια ιδέα.
     Και η μπουκαμβίλια δεν είπε τίποτα άλλο, όσο και αν τη ρωτούσε το κυπαρίσσι.
     Η μέρα του διαγωνισμού έφτασε. Και η επιτροπή άρχισε να επιθεωρεί τα διαγωνιζόμενα κυπαρίσσια. Η σειρά του κυπαρισσιού πλησίαζε. Και τότε, η μπουκαμβίλια αγκάλιασε σφιχτά το κυπαρίσσι.
     - Ω, τι εντυπωσιακό! είπε το ένα μέλος της επιτροπής.
     - Πανέμορφο! είπε ένα άλλο.
     - Δε σας θυμίζει μπαλαρίνα; είπε ένα τρίτο.
     - Πολύ πρωτότυπο! είπε και ένα τέταρτο. Σαν να φοράει φούστα!
     Και τα επιφωνήματα θαυμασμού έδιναν και έπαιρναν.
     Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού μπορείτε να το φανταστείτε. Το κυπαρίσσι κέρδισε την πρώτη θέση παμψηφεί και τα υπόλοιπα κυπαρίσσια έσκασαν από τη ζήλεια τους.
     - Κοίτα τι μας έκανε μια παλιομπουκαμβίλια! έλεγαν.
     Αλλά το κυπαρίσσι δεν τα άκουγε, αφού τα δυνατά γέλια της μπουκαμβίλιας σκέπαζαν κάθε άλλο ήχο. Μόλις του είχε πει το ανέκδοτο με το πλατάνι που είχε πυτιρίδα.


ΥΓ: Η φωτογραφία είναι δικιά μου

22 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία η ιστορία σου και χάρηκα πολύ που το κυπαρίσσι μας βγήκε πρώτο με την αγκαλιά της πιο όμορφης περικοκλάδας. Και η φώτο είναι από τον γείτονα; Ή ο κήπος σου;
    Καλησπέρα Πίπη μου
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε, Άννα μου, ήθελα να φτιάξω μια ιστορία για το κυπαρίσσι αυτό με τη "φούστα" από μπουκαμβίλια. Το φωτογράφισα κάπου κοντά στο Μοναστηράκι, αν θυμάμαι καλά.
      Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  2. Θα συμφωνήσω απόλυτα με το τρίτο σχόλιο της επιτροπής Πίππη μου.
    Και εγώ που πέρασα απ έξω, σαν μπαλαρίνα μου φάνηκε εκείνο το κυπαρίσσι. Μα τι όμορφο που ήταν! Τι κατάφεραν με την ακαταδεξία τους τα υπόλοιπα; Ορίστε που κέρδισε το καλόκαρδο κυπαρίσσι με την αγκαλιά της Βουκαμβίλιας! Αχ ήθελα να είχα και εγώ μια Βουκαμβίλια να με αγκαλιάζει και να σκάει στα γέλιααααα!
    Πάω τώρα για ύπνο με χαμόγελο...Καλό ξημέρωμα Πίππη μου φιλιαααα!
    Η φωτό τέλεια!!! 🤗😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σε έκανα να πας για ύπνο με χαμόγελο, Ρούλα μου, και χαίρομαι που σου άρεσε και η φωτογραφία μου. Ήθελα να γράψω μια ιστορία για αυτό το κυπαρίσσι, και το μόνο που σκέφτηκα ήταν ότι η μπουκαμβίλια ήταν φίλη του και κάπου θα το βοηθούσε να ξεχωρίσει. Και προέκυψε αυτή η ιστορία.
      Καλό Σαββατοκύριακο, ή μάλλον, καλό τριήμερο!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  3. Τι ωραία που το κυπαρίσσι-μπαλαρίνα σου έδωσε τέτοια έμπνευση και έγραψες αυτή την υπέροχη ιστορία.
    Πως να μην ζηλέψουν όλοι ένα τέτοιο αγκάλιασμα, άσε που άμα φυσούσε λίγο αέρας η μπαλαρίνα σου θα στροβιλιζόταν με χάρη.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε, Ελένη μου! Και ήταν καθαρά θέμα τύχης που το είδα το συγκεκριμένο κυπαρίσσι. Αλλιώς, θα έφευγε ο Μάιος χωρίς ανάρτηση. Τυχεροί ήμαστε, και εσείς και εγώ.
      Καλό Σαββατοκύριακο και σε εσένα, εύχομαι!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  4. Εμ έτσι είναι αυτά, Πίπη μου! Όπως καβαλάει το καλάμι και αντιμετωπίζει με ειρωνία τις προσπάθειες του άλλου, προσπαθώντας να τις μειώσεις, πολύ γρήγορα βρίσκεται σε μειονεκτική θέση. Και έτσι, χωρίς θόρυβο και τυμπανοκρουσίες, το μεγάλο Κυπαρίσσι με τη βοήθεια της υπέροχης βουκαμβίλιας, κατέκτησε το πρώτο βραβείο.

    Ποιος δεν λατρεύει το κυπαρίσσι σαν δέντρο! Ποιος δεν εντυπωσιάζεται από τη βουκαμβίλια; Αγαπημένο μου φυτό και αυτό και έχω σε μια μεγάλη θεόρατη γλάστρα στην αυλή της πεθεράς μου.

    Ξέρεις, Πίπη μου, ότι πάντα λατρεύω το ζωντάνεμα που κάνεις στις εικόνες σου. Η φαντασία σου είναι τόσο γόνιμη και δημιουργική, κάτι υπέροχο και ευλογία πραγματική. Σε φιλώ με μια μεγάλη αγκαλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι, Γιάννη μου. Ένας καλός φίλος μπορεί να σε βοηθήσει να "ανθίσεις", με τρόπους που ούτε μπορείς να φανταστείς.
      Όσο για την μπουκαμβίλια σου, τη φαντάζομαι "καρδαμωμένη" και πολύ εντυπωσιακή. Η δικιά μου μπουκαμβίλια είναι μάλλον... τσουρούτικη, αλλά ακόμα και έτσι, δίνει άλλο αέρα στη βεράντα μου.
      Πολλά φιλιά και από εμένα

      Διαγραφή
  5. Μπράβο στην μπουκαμβίλια που έδωσε ένα ωραίο μάθημα σε όλα τα κυπαρίσσια και κυρίως στο δικό μας. Και τώρα που κοιτάζω τη φωτογραφία σου με την μπουκαμβίλια, λέω να πάρω μια από την έκθεση λουλουδιών και να τη βάλω στο μπαλκόνι μου. Κυπαρίσσι βέβαια δεν έχουμε, μόνο κάτι νεραντζιές στο πεζοδρόμιο, αλλά τί πειράζει;
    Καλό Σαββατοκύριακο Πίπη μου, πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πάρεις, Μαρία μου, μπουκαμβίλια από την έκθεση, και να τη βάλεις στο μπαλκόνι σου, συμφωνώ απολύτως! Βέβαια, θα σου γεμίζει το μπαλκόνι ξερά λουλούδια, αλλά ταυτόχρονα θα σου το αναβαθμίσει με τον πιο όμορφο τρόπο! Άσε που, και μόνο που θα την κοιτάζεις, θα φτιάχνει η διάθεσή σου!
      Καλό Σαββατοκύριακο και σε εσένα!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  6. Ααα, τους την έσκασαν μια χαρά. Έτσι, να μάθουν να τα κοροϊδεύουν, τα παλιόπαιδα. Πες μας, όμως, εσύ τώρα... Πόσο ζωντανό έχεις κρατήσει το παιδάκι μέσα σου, βρε Πίπη μου; Μόνο ένας άνθρωπος που 'χει επαφή με το παιδί μέσα του, μπορεί να γράψει τόσο όμορφες και αθώες ιστορίες. *high_five

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, πόσο σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου, Λυσίππη μου! Η αλήθεια είναι ότι από πολύ νέα αποφάσισα ότι θα προσπαθούσα να κρατήσω ζωντανό το παιδί μέσα μου, για να μη χάσω τη φαντασία μου, οπότε το σχόλιό σου μου αποδεικνύει ότι τα κατάφερα! Με έκανες πραγματικά πολύ χαρούμενη!
      Να περάσεις ένα υπέροχο βράδυ!
      Φιλάκια πολλά-πολλά-πολλά

      Διαγραφή
  7. Πόσο ωραία σε ενέπνευσε η φωτογραφία Πίπη μου.
    Έσκασα ένα μεγάλο χαμόγελο μόλις τέλειωσα και το 'χα ανάγκη, για να κλείσω έτσι γλυκά τη μέρα μου.
    Υπέροχη ιστορία, με τα δικά της μηνύματα!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που η ιστορία μου σου έφερε το χαμόγελο που είχες ανάγκη, Μαρίνα μου, και που με αυτόν τον τρόπο βοήθησα να κλείσει γλυκά η μέρα σου. Και χαίρομαι και που κατάφερα και εμπνεύστηκα από τη φωτογραφία, αλλιώς θα έμενε ο Μάιος παραπονεμένος, χωρίς καμία ανάρτηση. Στο τσακ τον πρόλαβα!
      Να έχεις μια όμορφη μέρα και μια υπέροχη εβδομάδα!
      Φιλάκια πολλά και από εμένα

      Διαγραφή
  8. Αυτό που βλέπεις ένα δέντρο τυχαία στο δρόμο και το κάνεις μετά μια ολοζώντανη ιστορία, με πολλά κρυφά μηνύματα, με ξεπερνάει... Τι όμορφη ιστορία ξεδίπλωσες πάλι, βρε Πίπη μας! Σωστό στολίδι, σαν τον πολύχρωμο καταρράκτη της μπουκαμβίλιας. Που, όντως, μοιάζει σαν κομψή μπαλαρίνα που στροβιλίζεται γύρω απ' το ορθόκορμο κυπαρίσσι...
    Είσαι η χαρά της ζωής, τι να λέμε τώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Μαρία μου, προσπαθώ να είμαι η χαρά της ζωής! Προσπαθώ να είμαι μονίμως προσανατολισμένη προς το φως (αν και αυτό, συχνά, είναι τρομερά δύσκολο)! Γι'αυτό και χαίρομαι πολύ όταν μπορώ να ομορφαίνω τη διάθεση των ανθρώπων που διαβάζουν τις ιστορίες μου.
      Επειδή εδώ και πάρα πολλά χρόνια παρατηρώ τα σχήματα που παίρνουν τα σύννεφα, έχω εξασκηθεί πολύ στην αναγνώριση σχημάτων, οπότε, όταν είδα το κυπαρίσσι με την μπουκαμβίλια, κατευθείαν μου θύμισε κυπαρίσσι με φούστα, και σκέφτηκα μια μπαλαρίνα. Εννοείται ότι αμέσως θέλησα να του αφιερώσω μια ιστορία και ύστερα από λίγη σκέψη αποφάσισα να γράψω μια ιστορία που θα μιλούσε για την αξία της φιλίας με κάποιον τρόπο. Και προέκυψε αυτό. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε.
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  9. Πίπη μου χαίρομαι που κάθε τι, απ' την καθημερινότητα, έμψυχο ή άψυχο, καθοδηγεί δημιουργικά τη φαντασία σου, βγάζοντας ένα τόσο όμορφο αποτέλεσμα. Ιστορίες για μικρομέγαλα παιδιά και μεγαλόμικρους ενήλικες. Όπως και να 'ναι όμως όμορφες ιστορίες!
    Μπράβο βρε Πίπη μου! Να είσαι καλά! Καλό μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε, Αννίκα μου! Προσπαθώ όσο μπορώ να κρατάω ζωντανή τη φαντασία μου, για να μπορώ να γράφω τέτοιες ιστορίες. Η αλήθεια είναι ότι ύστερα από τόσα χρόνια το να βρίσκω θέματα γίνεται όλο και πιο δύσκολο, αλλά, όπως είπε και ο Τζέημς Μποντ "ποτέ μη λες ποτέ". Και όπως θα έλεγε και οποιοσδήποτε άλλος "έχε τα μάτια σου ανοιχτά". Το δίδυμο της επιτυχίας.
      Καλό μήνα και σε εσένα εύχομαι.
      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Καλό μήνα Πίπη μου, η φαντασία σου και η πανέμορφη φωτογραφία σου σε οδήγησαν σε μια καταπληκτική ιστορία με το κυπαρίσσι-μπαλαρίνα σου και την μπουκαμβίλια. Έξω από το εξοχικό μου, υπάρχει μια μπουκαμβίλια και την λατρεύω! Μου άρεσε πολύ η ιστορία που έγραψες! Καλή συνέχεια! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου, Μαρία μου, και χαίρομαι ακόμα περισσότερο που υπάρχει μια μπουκαμβίλια έξω από το εξοχικό σου, για να την βλέπεις να σου φτιάχνει τη διάθεση!
      Να έχεις κι εσύ έναν υπέροχο μήνα εύχομαι!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  11. Πάνω που νόμιζα ότι διάλογοι τύπου: "-Τί έχεις; -Τίποτα!", ήταν μόνο ανθρώπινο προνόμιο! 😂 Μιλάμε ρε φίλε, δέντρο σού δίνουν, βιβλίο γράφεις! Επίσης, πολύ χαίρομαι που κέρδισε το "κυπαρισσάκι τ' αψηλό". Πολλά φιλιά! 🧡😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, ας μη φορούσε φούστα το κυπαρίσσι, Πέτρα μου, και σου'λεγα εγώ αν έγραφα έστω μια γραμμή! Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου.
      Φιλάκια πολλα και από εμένα

      Διαγραφή

To comment or not to comment? That is the question
(Θυμηθείτε ότι όλα τα σχόλια, προτού εμφανιστούν στην "πασαρέλα", περνούν από οντισιόν)