Τετάρτη 4 Μαΐου 2022

Για καλό σκοπό



     - Πώς λέγεστε; ρώτησε ο ένας από τους τρεις κριτές, αυτός με τη φαλάκρα και το παχύ μουστάκι.
     - Κρουστάλλω Καρακαηδόνα, απάντησε η διαγωνιζόμενη.
     - Πώς είπατε;
     - Κρουστάλλω Καρακαηδόνα, επανέλαβε.
     - Δύσκολο όνομα για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με το τραγούδι, σχολίασε ο κριτής. Καταλαβαίνετε ότι μάλλον θα χρειαστεί να το αλλάξετε, αν ονειρεύεστε να κάνετε καριέρα. 
     - Λέτε;
     - Ε, δεν είναι πολύ εύηχο...
     - Δεν έβηξα.
     - Ποιος μίλησε για βήχα;
     - Δε με ρωτήσατε αν βήχω;
     - Όχι, δεν καταλάβατε, εύηχο είπα, όχι βήχω, κανείς δε μίλησε για βήχα...
     - Με μπερδέψατε λίγο, δεν είμαι και τόσο καλή στις ξένες γλώσσες.
     - Ωχ! είπε χαμηλόφωνα ο κριτής με το βαμμένο πορτοκαλί μαλλί.
     - Θα μπορούσε να το κάνει Κρύσταλ, παρενέβη η κριτής με τα μωβ ρούχα και τα ασορτί μωβ γυαλιά.
     - Να αλλάξω το όνομά μου, εννοείτε; ρώτησε η διαγωνιζόμενη. 
     - Μάλλον.
     - Και πώς να το κάνω, είπατε;
     - Κρύσταλ.
     - Κρύσταλ Καρακαηδόνα; Τι να πω; Αν πρέπει, θα το αλλάξω.
     - Το Καρακαηδόνα σκέφτεστε να το κρατήσετε; ρώτησε ο πρώτος κριτής.
     - Τι; Να το αλλάξω κι αυτό; Και πώς θα ξέρουν όλοι ότι είμαι του Καρακαηδόνα η κόρη;
     - Τέλος πάντων, παρενέβη ο κριτής με το πορτοκαλί μαλλί, ας αφήσουμε προς το παρόν τα ονόματά σας και ας επικεντρωθούμε στο θέμα μας. Γιατί βρίσκεστε εδώ;
     - Μα, για να κερδίσω, φυσικά!
     - Έτσι λένε οι περισσότεροι, μουρμούρισε η κριτής με τα μωβ.
     - Τι θα μας τραγουδήσετε; ρώτησε ξεροβήχοντας ο φαλακρός κριτής με το παχύ μουστάκι.
     - Θα σας τραγουδήσω την άρια της βασίλισσας της νύχτας, από το Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ.
     - Α, κλασσικό τραγούδι!
     - Ε, εντάξει, θα προτιμούσα κάτι πιο κλασσικό, για να είμαι ειλικρινής...
     - Όπως;
     - Βασικά, το "Υπάρχω" ήθελα να τραγουδήσω. 
     - Σε ποιο "Υπάρχω" αναφέρεστε; Δε θυμάμαι κλασσικό κομμάτι με αυτόν τον τίτλο...
     - Μα, τι λέτε; Δεν ξέρετε το "Υπάρχω" του Καζαντζίδη;
     - Του Καζαντζίδη;
     - Φυσικά! Υπάρχει κάποιος κλασσικότερος του Καζαντζίδη;
     - Α, τώρα μάλιστα, μουρμούρισε ο κριτής με το πορτοκαλί μαλλί. Τα πιάσαμε τα λεφτά μας!
     - Θα ζητήσω βαρέα και ανθυγιεινά, είπε και η κριτής με τα μωβ.
     - Και γιατί τελικά δεν επιλέξατε το "Υπάρχω"; ρώτησε ο φαλακρός κριτής. Μήπως δεν ταιριάζει στη φωνή σας;
     - Όχι, καλέ, μια χαρά ταιριάζει! Αλλά η κολλητή μου επέμενε ότι η άρια της βασίλισσας της νύχτας είναι πιο εντυπωσιακή και δεν ήθελα να της χαλάσω το χατήρι.
     - Α, ώστε έτσι...
     - Έτσι. 
     - Και, δηλαδή, έχετε σπουδάσει κλασσικό τραγούδι; ρώτησε ο κριτής με το πορτοκαλί μαλλί.
     - Τι εννοείτε; 
     - Έχετε κάνει μαθήματα σε ωδείο, για παράδειγμα;
     - Όχι, αλλά έχω κάνει στο σχολείο.
     - Α, πήγατε σε μουσικό σχολείο!
     - Όχι, καλέ, στο σχολείο της γειτονιάς μου πήγα!
     - Και τότε πώς κάνατε τα μαθήματα στο σχολείο;
     - Με το δάσκαλο, πώς αλλιώς;
     - Δε θα συνεννοηθούμε, μου φαίνεται, μουρμούρισε ο φαλακρός κριτής.
     - Άσ'την να τραγουδήσει, να τελειώνουμε, του είπε χαμηλόφωνα η κριτής με τα μωβ.
     - Μα δεν ακούς; είπε λίγο δυνατότερα ο φαλακρός κριτής.
     - Πώς, πώς, σας ακούω, είπε η διαγωνιζόμενη.
     - Α, καλά! είπε η κριτής με τα μωβ.
     - Ε, δηλαδή, ναι, δε με καταλάβατε..., είπε ο φαλακρός κριτής. Μπορείτε να τραγουδήσετε, εννοώ.
     - Φυσικά και μπορώ, γι'αυτό ήρθα εξάλλου!
     - Α, δε θα τελειώσουμε σήμερα, είπε ο κριτής με το πορτοκαλί μαλλί. Δεσποινίς Καρακαηδόνα...
     - Μπορείτε να με φωνάζετε και Κρύσταλ Καρακαηδόνα, δε με πειράζει καθόλου, θα το συνηθίσω...
     - ...Είστε σίγουρη ότι έχετε έρθει στο σωστό μέρος;
     - Το X-factor δεν είναι εδώ;
     - Ναι, αλλά μήπως θα σας ταίριαζε καλύτερα κάτι άλλο; Όχι, τίποτ'άλλο, για να αποφύγουμε τυχόν τραυματισμούς...
     - Ποιους τραυματισμούς; Δεν καταλαβαίνω τι εννοείτε.
     - Ακουστικούς, ψυχικούς... 
     - Ο συνάδελφος αστειεύεται, είπε η κριτής με τα μωβ. Αλλά, κατά σύμπτωση, το στούντιο του Master-chef είναι εδώ παραδίπλα...
     - Αυτό με τους μάγειρες λέτε; Α, μα εμένα δε μου αρέσει το μαγείρεμα! Αφήστε που θα μπορούσα να κοπώ με κανένα μαχαίρι...
     - Υπάρχει και το Shopping star. Αυτό είναι ακριβώς δίπλα.
     - Καλό είναι το shopping star, δε λέω, το παρακολουθώ, αλλά το έπαθλο είναι μικρό, σιγά τη βοήθεια, τι να τα κάνω τα χίλια ευρώ; Δεν φτάνουν ούτε για ζήτω!
     - Ώστε χρειάζεστε μεγάλο ποσό...
     - Φυσικά, πώς αλλιώς θα παντρευτώ;
     - Έχετε σκοπό να παντρευτείτε;
     - Αμ'τι, στο ράφι θα μείνω;
     - Δηλαδή, θέλετε να κερδίσετε, για να πάρετε τα λεφτά και να παντρευτείτε;
     - Ναι.
     - Δε θέλετε να κάνετε καριέρα;
     - Τι να την κάνω την καριέρα όταν έχω άντρα;
     - Πολύ περίεργη συλλογιστική.
     - Όχι, δεν τα έχω με λογιστή.
     - Ποιον λογιστή;
     - Δε με ρωτήσατε αν τα έχω με λογιστή;
     - Όχι βέβαια! Συλλογιστική είπα, όχι λογιστή.
     - Σας είπα ότι δεν το έχω με τις ξένες γλώσσες.
     - Φιμώστε την, είπε χαμηλόφωνα ο κριτής με το πορτοκαλί μαλλί.
     - Θέλω να πω ότι η καριέρα δεν έχει καμία σχέση με τον άντρα, είπε η κριτής με τα μωβ ξεροβήχοντας, για να καλύψει ένα γέλιο που της γαργαλούσε επίμονα το λαιμό.
     - Και πώς δεν έχει! Ο Σπύρος μου το είπε ξεκάθαρα, η δικιά του η γυναίκα δε θα δουλεύει.
     - Ποιος είναι ο Σπύρος;
     - Ο Σπύρος ο Κόρακας, καλέ, το τεκνό που έχει τον πάγκο στη λαϊκή!
     - Και τι μας νοιάζει εμάς ο Σπύρος ο Κόρακας;
     - Εσάς μπορεί να μη σας νοιάζει, αλλά με νοιάζει εμένα! Τον Σπύρο θα παντρευτώ!
     - Αυτός το ξέρει; πετάχτηκε ο κριτής με το πορτοκαλί μαλλί.
     - Πώς δεν το ξέρει, καλέ, αφού του το είπα! Αλλά για να τον παντρευτώ θα χρειαστώ προίκα.
     - Δεν έχει καταργηθεί η προίκα;
     - Τι να σας πω, αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι η Ντίνα του Κουτρουβάλα, που έχει προίκα μισή πλαγιά και τρεις χιλιάδες γιδοπρόβατα, πάει να μου τον φάει!
     - Ο Σπύρος έχει άποψη επί του θέματος;
     - Ποιου επιθέματος; Δεν καταλαβαίνω.
     - Επί του θέματος, λέω! Τι γνώμη έχει ο Σπύρος για την Ντίνα του Κουτρουβάλα;
     - Α, καλέ, τι να ξέρει ο Σπύρος; Αυτός είναι ζαγάρι! Αλλά σίγουρα δεν είναι ο τύπος που του αρέσει να ζει κάνοντας οικονομία, είναι και η μισή πλαγιά και οι τρεις χιλιάδες γιδοπρόβατα στη μέση, οπότε μπορεί να μου την κάνει την κουτσουκέλα.  Γι'αυτό σας λέω: θα κερδίσω το έπαθλο και σιγά μετά μη γυρίσει ο Σπύρος να της ρίξει δεύτερη ματιά της Ντίνας του Κουτρουβάλα! Που είναι και στραβοκάνα! 
     - Και, δηλαδή, θα παντρευτείτε τον Σπύρο τον Κόρακα;
     - Ε, τι λέμε τόσην ώρα; Θα γίνω κυρία Κόρακα, με δόξα και τιμή!
     - Και, δηλαδή, θα λέγεστε Κρουστάλλω Κόρακα;
     - Λέτε να κρατήσω και το πατρικό μου; Πολλές το κρατάνε... Αλλά, να το κάνω Καρακαηδόνα-Κόρακα ή Κόρακα-Καρακαηδόνα;
     - Αγαπητοί συνάδελφοι, είπε ο φαλακρός κριτής, όπως καταλάβατε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το τραύμα δεν το γλιτώνουμε.

9 σχόλια:

  1. χαχαχαχαχαχα βρε την Καρακαηδόνα!! Μα κι αυτοί οι κριτές να μην κατανοούν!!!!!Σοβαρό λόγο έχει η κοπέλα...να της φάνε το.............. ζαγάρι;;;;;;;;;;;χαχαα με έκανες και γέλασα Πίπη μου
    Καλή σου μέρα να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να κατανοήσουν οι κριτές, Άννα μου; Μόνο τον εαυτό τους σκέφτονται. Μόνη κι έρημη ανεβαίνει το Γολγοθά της η καημένη η Καρακαηδόνα, την ώρα που ο Σπύρος, το τεκνό, λοξοκοιτάει την Ντίνα του Κουτρουβάλα, την στραβοκάνα... Αλλά, νομίζω, θα το καταφέρει στο τέλος το τεκνό. Και, αν ρωτάς την γνώμη μου, προτιμώ το Κόρακα-Καρακαηδόνα.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  2. Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας αλλά και το ψυχικό τραύμα δεν το γλίτωσαν οι κριτές. Χαχαχαχαχαχα. Εξαίρετη η φιλενάδα μας η Κρύσταλ! Τι λέμε τώρα.
    Εμπειρία όμως έτσι; Τι να λέμε. Και μου άρεσαν οι κριτές με τα ασορτί χρώματα, Πίπη μου.
    Χαμογέλασα πολύ, ναι με την καρδιά μου. Με τα ...παθήματα των κριτών αλλά και την πρωτανίστριά μας εκεί.
    Πολύ όμορφο και αυτό το μικρό διήγημα, στη συλλογή σου αγαπημένη μας φίλη.
    Καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχουν κι αυτοί τα δράματά τους, Γιάννη μου, τι να πεις;
      Χαίρομαι που σε έκανα να γελάσεις. Η αλήθεια είναι πως δεν διάλεξα πολύ καλές λέξεις αυτή τη φορά και δυσκολεύτηκα λίγο να βρω πώς θα τις χρησιμοποιήσω. Οπότε κατέφυγα στην γνωστή συνταγή των αστείων διαλόγων. Δε χάνει ποτέ!
      Καλό μήνα και σε εσένα

      Διαγραφή
  3. Όμορφη η κωμωδία σου Πίπη, με σατυρική διάθεση, με έξυπνες ατάκες που προβάλει την επιθυμία κάθε "ατάλαντου" να βγει στην τηλεόραση, χωρίς να ξέρει ξένες γλώσσες.Η δεσποινίς Καρακαηδόνα είναι ο τύπος της τρέχουσας καθημερινότητας.
    Μπράβο Πίπη! Ευφυέστατο! Μπράβο!
    Καλό Σαββατοκύριακο και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε, Αννίκα μου, οι αστείοι διάλογοι είναι ανάμεσα στις σπεσιαλιτέ μου, και η τρέχουσα καθημερινότητα είναι ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης.
      Καλό Σαββατοκύριακο και καλό μήνα και σε εσένα

      Διαγραφή
    2. 🤣🤣🤣🤣🤣 χρειάστηκα μερικά λεπτά να συνέλθω από τα γέλια, (τα έχουμε ανάγκη) για να μπορέσω να σχολιάσω και να πω για τα τεκτενόμενα της υπόθεσης της Καρακαηδόνας...μα Καρακαηδόνα βρε Πίππη μου;🤣🤣
      Οι διάλογοι όλα τα λεφτά λέμε και το χιούμορ να ξεχειλίζει σε κάθε λέξη!! Τέλειο το απόλαυσα εξαιρετικό!!
      Να περνάς όμορφα , με ότι κάνεις φιλιάααα!! 🌼

      Διαγραφή
    3. Σημασία έχει ότι τελικά συνήλθες, Ρούλα μου! Όσο για την Καρακαηδόνα, τι να κάνω που όταν μου κατσικωθεί ένα όνομα στο κεφάλι, κανένα άλλο δεν μπορεί να το αντικαταστήσει; Όσο κι αν προσπάθησα, δεν μπόρεσα να βρω κάτι πιο ιντριγκαδόρικο από αυτό. Και τι άλλο θα έπρεπε να είναι μία Καρακαηδόνα, εκτός από επίδοξη τραγουδίστρια (λέμε τώρα); Ε, τα υπόλοιπα τα ξέρεις πώς γίνονται, ξεφύτρωσαν σιγά-σιγά.
      Χαίρομαι που το διασκέδασες, αυτός ήταν ο σκοπός, εξάλλου.
      Φιλάκια πολλά και σε εσένα

      Διαγραφή

To comment or not to comment? That is the question