Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023

Λαγανομάτα κόρη

 

Είσαι μια σκέτη ζωγραφιά, λαγανομάτα κόρη,
όμορφη, χαμογελαστή, φοράς και μεσοφόρι.
Πολύχρωμα έχεις τα μαλλιά, με σερπαντίνες μοιάζουν,
άντρες, γυναίκες και παιδιά, άπαντες σε θαυμάζουν.

Λατρεύεις τους χαρταετούς, μα και τους μασκαράδες,
τρως ντολμαδάκια γιαλαντζί, βολβούς και φασολάδες.
Χαλβά τρως για επιδόρπιο, αυτόν με το ταχίνι,
και ο ταραμάς αγαπητή συνήθεια σου'χει γίνει.

Από μικρή στα άρματα, και στην σκληρή την πάλη,
για να'χουνε δικαίωμα όλοι στο Καρναβάλι.
Στολές πολλές εφόρεσες, κλόουν και κολομπίνα,
γιατρός, σεΐχης, πειρατής, σούπερμαν, μπαλαρίνα...

Φόρεσες μάσκες διάφορες, περούκες και μουτσούνες,
ανέβηκες σε φορτηγά, σε τρένα και μαούνες.
Ταξίδεψες στο Ρέθυμνο, στην Πάτρα, και στην Ξάνθη,
στη Βενετία υποδοχή σου έκαναν με άνθη.

Πάντα στη μεταμφίεση ήσουνα πρωτοπόρος,
στις παρελάσεις άξιζες να΄σαι σημαιοφόρος.
Κι αφού για τον Καρνάβαλο πάλεψες σαν θηρίο,
ανδριάντα θα σου στήσουνε καταμεσίς στο Ρίο.


ΥΓ: Η φωτογραφία είναι δικιά μου

15 σχόλια:

  1. Υπάρχουν λέξεις που τυλίγονται τις κατάλληλες στιγμές...
    Έξοχο ποίημα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε, Μορφέα, αν και νομίζω ότι δεν ήταν από τα καλύτερά μου. Απλώς ήθελα να ντύσω τη ζωγραφιά - που την έφτιαξα με αφορμή τη μικρή μου ανηψιά - με κάτι ταιριαστό.
      Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο

      Διαγραφή
  2. Ξέρεις ότι αγαπώ την ποίηση με ρίμα και μέτρο. Και το ποίημά σου, τα έχει και τα δύο δίνοντάς μας έναν όμορφο και λυρικό ρυθμό.
    Όμορφες εικόνες, λαϊκή παράδοση και έθιμο Αποκριάς. Μαζί και μια πολύ όμορφη ζωγραφιά, στην οποία κυριαρχούν όμορφα χρώματα και αρμονία.
    Την καλησπέρα μου, Πίπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μικρή μου ανηψιά ήταν η αιτία, Γιάννη μου, για τη ζωγραφιά. Είχε να πει ένα ποίημα για την 28η Οκτωβρίου, όπου η Ελλάδα αποκαλείται "γαλανομάτα κόρη". Έλα, όμως, που εκείνη εξέλαβε τη γαλανομάτα για λαγανομάτα! Όσο για τη συνέχεια, τόσα χρόνια πια με έχεις μάθει, δεν μπορούσα να αφήσω μια τέτοια λέξη ανεκμετάλλευτη! Και προέκυψε αυτό.
      Χαίρομαι που σου άρεσε και η ζωγραφιά και το ποιηματάκι.
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ

      Διαγραφή
    2. "Λαγανομάτα". Τελικά δεν σε αδικώ, Πίπη μου! Μια τέτοια λέξη, δεν την αφήνεις να φύγει ...ανεκμετάλλευτη.
      Φιλιά πολλά, καλή μου.

      Διαγραφή
    3. Πού να την αφήσω, Γιάννη μου; Δε λες που προχθές η ίδια ... γλωσσοπλάστρια μου είπε και "λαγανόλευκη" και με το ζόρι κρατιέμαι να μην αρχίσω να σχεδιάζω σημαίες...
      Φιλιά πολλά και από εμένα

      Διαγραφή
  3. Με ξόμπλια και παινέματα
    που μόνο εσύ κατέχεις,
    την ρίμα μες τα δάχτυλα
    φαίνεται πως το έχεις.
    Την ανηψιά σου Πίππη μου
    την λαγανοματούσα,
    όλες τις χάρες ύμνησες
    ωσάν την Αρετούσα.
    Καλοφαγού και ατρόμητη
    πολυταξιδεμένη,
    κι από ότι μας πληροφορείς
    πολύ χαριτωμένη.
    Να την χαρείτε Πίππη μου
    Την όμορφη σας κόρη
    να ναι γερή και δυνατή
    σαν τα ψηλά τα όρη...😊🤗🧡 τα φιλιά μου και στις δυο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε, Ρούλα μου, για τα καλά σου λόγια,
      που με έκαναν να ονειρευτώ ανώγια και κατώγια.
      Ευχαριστώ για τις ευχές, και τις δικές σου ρίμες,
      είσαι αρτίστα, ως φαίνεται, κι όχι μόνο στις ζύμες...

      Μέχρι εκεί φτάνει ο οίστρος μου, Ρουλάκι μου. Ευχαριστώ πάρα πολύ για το έμμετρο σχόλιό σου, ήταν τέλειο, το απόλαυσα! Ευχαριστώ πολύ και για τις ευχές για την ανηψούλα μου και, φυσικά, ανταποδίδω!
      Πολλά φιλάκια και από εμένα

      Διαγραφή
  4. Συγχαρητήρια Πίπη μου, δεν ήξερα πως έχεις και τέτοιο ταλέντο. Τέλειο το ποίημα που έγραψες για να συνοδέψει την όμορφη εικόνα σου. Τώρα, αν σου πω, πως κάπως έτσι σε έχω στη φαντασία μου, τί θα πεις; Σαν την ζωγραφιά σου εννοώ. Έτσι σε φαντάζομαι. Πολύχρωμη, φωτεινή και βεβαίως λαγανομάτα! :)
    Καλή εβδομάδα και φιλιά από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι γλυκό αυτό που πιστεύεις για εμένα, Μαρία μου, σε ευχαριστώ πολύ! Χαίρομαι που σου άρεσε και η ζωγραφιά μου και το ποίημά μου. Να μην ξεχνάμε, όμως, ότι αν δεν ήταν η ανηψούλα μου, τίποτα από τα δύο δεν θα είχε γίνει. Είναι μεγάλη πηγή έμπνευσης τα μικρά παιδιά!
      Φιλάκια πολλά και από εμένα

      Διαγραφή
  5. Ωραιότατο! Και ποιήτρια και ζωγράφος ε; Υποκλίνομαι κυρία μου
    Λοιπόν δώσε και φιλιά στην έμπνευσή σου τη ανηψούλα σου που φαίνεται ότι λατρεύεις!
    Φιλιά και σε σένα πολυτάλαντο πλάσμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υποκλίνεσαι; Κόλλησες από το Γιάννη, φαίνεται...
      Σε πειράζω, Άννα μου. Χαίρομαι που σου άρεσε το ποιηματάκι μου, μα δεν είναι χάρμα αυτή η λέξη; Έτσι να την άφηνα; Με το που την άκουσα χτύπησε το πειραχτήρικο καμπανάκι μέσα μου και μου είπε "για φαντάσου μία κοπελίτσα που αντί για μάτια θα έχει λαγάνες". Στρώθηκα, λοιπόν, και τη ζωγράφισα την κοπελίτσα, σκέφτηκα ότι η λαγάνα πάει με τις Απόκριες και με το Καρναβάλι, οπότε, τσουπ! ξεφύτρωσαν και τα μαλλιά-σερπαντίνες, να και ένα μενταγιόν-χαρταετός, που είναι το χιτ της Καθαράς Δευτέρας!
      Και αφού την τελείωσα την κοπελίτσα σκέφτηκα "δεν είναι κακή, θα μπορούσα να τη μοιραστώ και με άλλους, αλλά σκέτη θα τη μοιραστώ στην Γλωσσοπάθεια; Δεν είναι ίνσταγκραμ, ή φέισμπουκ, να ανεβάζεις μόνο φωτογραφίες αν θέλεις, εδώ χρειάζεται και κείμενο..."
      Και τι καλύτερο από ένα ποιηματάκι, αντίστοιχο με αυτό που είχε να πει η ανηψούλα μου για την 28η Οκτωβρίου; Δεν έχω παράπονο, και οι δύο μικρές μού προσφέρουν άφθονη έμπνευση.
      Φιλάκια πολλά και λαγανομάτικα

      Διαγραφή
  6. Στο μεταξύ, πες μου πως τα μάτια της είναι μικρές λαγάνες, να τρελαθώ! 😂 Έτσι όπως την πας τη δουλειά "ανδριάντα θα σου στήσουνε καταμεσίς στο Ρίο" κι εσένα βρε κοπελιά! Φιλιά! 🎁🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται πως είναι μικρές λαγάνες, Πέτρα μου, πώς αλλιώς θα ήταν λαγανομάτα; Λες να μου στήσουν ανδριάντα; Δεν το είχα σκεφτεί. Πάω να προβάρω πόζες!
      Φιλάκια πολλά και σε εσένα

      Διαγραφή

To comment or not to comment? That is the question