Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018

Επικίνδυνοι αυτοσχεδιασμοί





     Σε μεγάλους μπελάδες πρόκειται να βρεθούν διάφοροι τύποι που κινούνται στο μπλογκοσύμπαν της Πίπης. Και ο λόγος είναι απλός: το γεύμα της Μεμαρίας. Ας γίνω, όμως, πιο σαφής.
     Μια μέρα, εκεί που η Πίπη χάζευε και δεν είχε τι να κάνει, χτυπάει το κουδούνι, ανοίγει την πόρτα, και τι να δει; Τη Μεμαρία αυτοπροσώπως! Ήταν, δε, η Μεμαρία, πολύ κομψά ντυμένη, και κρατούσε στο χέρι της και μία τσάντα με ψώνια.
     - Δε θα καθήσω, είπε στην Πίπη, ήρθα μόνο να σε προσκαλέσω στο γεύμα που διοργανώνω στις 24 του μήνα. Θα έχω πολλούς καλεσμένους και ανάμεσα σε αυτούς είσαι και εσύ.
     - Αχ, τι ωραία! αναφώνησε η Πίπη, που μερικές φορές γίνεται ιδιαίτερα αφελής.
     - Μόνο που υπάρχει ένας όρος για όλους, πρόσθεσε η Μεμαρία: ο καθένας θα πρέπει να φέρει το φαγητό του. Και επειδή δεν θέλω να δυσκολευτείτε πολύ, σας δίνω πέντε βασικά υλικά – τα ίδια σε όλους – για να έχετε να πορεύεστε.
     Της Πίπης δεν της άρεσε και πολύ η ιδέα, αλλά είχε δεχτεί ήδη την πρόσκληση, οπότε δεν της πήγαινε να υπαναχωρήσει. Μόνο χαμογέλασε ευγενικά.
     - Εδώ είναι και τα δικά σου τα υλικά, συνέχισε η Μεμαρία, δείχνοντας την τσάντα που κρατούσε. Τα ψώνισα πριν από λίγο από το μίνι μάρκετ της κοινοπραξίας On the Up and Up – Απάγκιο στη γωνία, που το δουλεύουν συνεταιρικά το Αννετά…κι και η Μαρία Κανελλάκη, ξέρεις ποιες εννοώ. Είναι φρεσκότατα τα υλικά, θα δεις.
     Πήρε η Πίπη την τσάντα που της πρόσφερε η Μεμαρία, την άνοιξε και βρήκε τα εξής υλικά: οκτακόσια γραμμάρια κιμά εκπομπής χωρίς γλουτένη, μισό κιλό φρέσκους κόμπους με το τσόφλι τους, δέκα μικρές γλώσσες από μοκασίνια γάλακτος, ένα κιλό αποκατάσταση χωρίς λίπος και τρία κιλά δέσμες με την φλούδα τους.
     - Φτιάξε ό,τι θέλεις, της είπε η Μεμαρία, αρκεί να τρώγεται. Και τώρα σε αφήνω, έχω να επισκεφτώ και άλλους. Θα τα πούμε στις 24 του μήνα. Καλά μαγειρέματα!
     Έμεινε μόνη της η Πίπη με τα εκλεκτά προϊόντα που της είχε φέρει η Μεμαρία και δεν ήξερε τι να μαγειρέψει. Δεν ήθελε να εμφανιστεί στο γεύμα με άδεια χέρια, αλλά δεν της ερχόταν και καμιά ιδέα.
     Πήρε, τότε, τον τσελεμεντέ και άρχισε να τον ξεφυλλίζει. Και εκεί είδε πάρα πολλές συνταγές, που της έκλειναν το μάτι και της υπόσχονταν αξέχαστες γεύσεις.
     Σκέφτηκε να κάνει ένα πρωτότυπο πιάτο με τους κόμπους, που ως γνωστόν είναι εξαιρετικός ουζομεζές, και επέλεξε να φτιάξει «πικάντικους κόμπους με τσιπς άγριου φιόγκου». Με τον κιμά της εκπομπής προτίμησε να φτιάξει «αρωματικά κεφτεδάκια με κιμά εκπομπής», ενώ για τις γλώσσες διάλεξε μία πιο ιντριγκαδόρικη συνταγή: «γλώσσες ντιαμπολίκ με πουρέ καυτερής ειρωνίας». Την αποκατάσταση αποφάσισε να τη γεμίσει («παραδοσιακή γεμιστή αποκατάσταση στη γάστρα»), ενώ για τις δέσμες προτίμησε μία συνταγή με ξένη εσάνς («ψητές δέσμες με σως μπεαρνέζ»).
     Αφού, λοιπόν, βρήκε τις συνταγές, η Πίπη στρώθηκε στο μαγείρεμα. Αλλά, ποιος είπε ότι ήταν εύκολη δουλειά; Τίποτα δεν έγινε όπως θα έπρεπε: οι κόμποι δεν καθαρίζονταν εύκολα, με αποτέλεσμα αρκετοί από αυτούς να μείνουν με τα τσόφλια, τα κεφτεδάκια εκπομπής δεν έγιναν αρκετά συνεκτικά, οι γλώσσες κόλλησαν στο τηγάνι, ενώ η αποκατάσταση, παρ’όλο που φαινόταν αρκετά τρυφερή, δεν έλεγε να ψηθεί με τίποτα. Η μεγαλύτερη αποτυχία, βέβαια, ήταν οι δέσμες. Ποιος είπε ότι οι δέσμες ταιριάζουν με τη σως μπεαρνέζ;
     Απογοητεύτηκε η Πίπη και δεν ήξερε τι να κάνει. Τόσα εκλεκτά υλικά και να μην μπορεί να φτιάξει ένα πιάτο της προκοπής; Τι θα κρατούσε στο γεύμα της Μεμαρίας; Όσο σκεφτόταν τα εκλεκτά εδέσματα που θα έφερναν οι υπόλοιποι στο γεύμα, τόσο πιο πολύ απογοητευόταν. Όμως, αγαπάει ο Θεός το μάγειρα, αγαπάει και την Πίπη.
     Και η Πίπη αποφάσισε να αυτοσχεδιάσει. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι η συνεισφορά της στο γεύμα της Μεμαρίας θα είναι μία σούπα, όπου μέσα θα υπάρχουν και τα πέντε βασικά συστατικά. Τώρα το πώς θα ταιριάξουν όλα αυτά ή αν θα ταιριάξουν, μόνο ο Θεός και η ψυχή της Πίπης το ξέρουν. Ελπίζω μόνο η Μεμαρία να έχει στο σπίτι της σόδα για τις δυσπεψίες.
     Αλλιώς, θα κλάψουν μανούλες...

23 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, την έχω σίγουρη την επιτυχία, θα τους στείλω όλους στο νοσοκομείο και θα μείνω μόνη μου να διεκδικώ τη νίκη. Τα έχω μελετήσει όλα, λέμε...
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ

      Διαγραφή
  2. Χι,χι,χι!!! Κλαίω λέμε!!! Δεν υπάρχεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ, ποιος σου είπε να μου πεις ότι όταν δεν σε φτάνουν οι δύο συμμετοχές ανεβάζεις και έξτρα αναρτήσεις, εκτός συναγωνισμού, στο μπλογκ σου;
      Αυτά κάνεις, αυτά παθαίνεις!
      Κλάψε τώρα!

      Διαγραφή
  3. Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα έλιωσα Pippi μιλάμε ! χαχαχαχαχαχαχα
    Κοίτα να δεις, προσωπικά έχω εμπιστοσύνη στην ....μαγειρική σου. Μάλιστα θα έλεγα ότι έχει τη δική της προσωπική σχολή καθώς μαγειρεύει πάντα εδέσματα που ξεχωρίζουν ουσιαστικά από τα λοιπά για τη δική τους ...γεύση αλλά και την υφή που αφήνουν στο γλώσσα μας.
    Ωσονούπω λοιπόν με γευστικές αναμονές.
    Φιλάκια πολλά λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, όχι και να λιώσεις, με τη θερμοκρασία να πέφτει!
      Ευχαριστώ για την ψήφο εμπιστοσύνης, αλλά περίμενε πρώτα να δοκιμάσεις και ύστερα με εκθειάζεις.
      Και, μην ξεχνιόμαστε: για όλα φταίει η Γούμαν υπεράνω σου.
      Φιλιά και καλές δημιουργίες
      ΥΓ: Κοίτα μην έρθεις νηστικός στο τραπέζι της Μεμαρίας...

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, Μαρία Έλενα, την έχω στο τσεπάκι, η σούπα είναι λίγο νερουλή, βέβαια, αλλά θα την πλακώσω στις πάπρικες, θα ρίξω μέσα και κρουτόν, κανείς δεν θα καταλαβαίνει τι είναι τι.
      Υπάρχει σχέδιο, μην ανησυχείς

      Διαγραφή
  5. Λυπάμαι πολύ. Με τόσο κοινά υλικά και τόσο ανέμπνευστες συνταγές, ούτε η σόδα για τις δυσπεψίες δε θα σώσει τους καταδικασμένους σε πείνα κατ' όνομα μόνο συνδαιτημόνες.

    Τουλάχιστον, δεν έγραφες κανένα κείμενο, βρε παιδί μου, που τα γράφεις και ωραία, μπας και τσεπώναμε κανένα βραβειάκι;

    ΥΓ. Έψαξα στον Τσελεμεντέ για τα υλικά και δεν τα βρήκα. Μάλλον χρειάζεται ενημέρωση η επόμενη έκδοσή του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα τους ξεκάνω όλους, λες; Ε, τι να κάνουμε, υπάρχουν και οι παράπλευρες απώλειες.
      Το βραβείο, είπαμε, το έχω στην τσέπη μου, η δυσπεψία θα είναι το δεξί μου χέρι.
      ΥΓ: Νομίζω ότι ο Τσελεμεντές σου είναι πολύ παλιός. Ο δικός μου είναι πρόσφατος, του 2017 (Οι συνταγές του μέλλοντός μας, εκδόσεις Αλμπάνης). Σου τον συστήνω ανεπιφύλακτα

      Διαγραφή
  6. Δεν σε φοβάμαι Πίπη. Διαθέτεις την καλή οσμή του Ιωαννίδη, την τσαχπινιά του Κουτσόπουλου και την διαπεραστική ματιά του Κοντιζά. Θα μας ξαφνιάσεις πάλι με καμιά πολύπλοκη συνταγή και θα τρίβουμε τα μάτια μας. Ήδη το έκανες μ' αυτή την ανάρτηση δηλαδή. Πού τα σκέφτηκες βρε θηρίο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπα, δε νομίζω, πιστεύω ακράδαντα στην ομορφιά της απλότητας (λέμε τώρα!). Αλλά, έτσι κι αλλιώς, κοντός ψαλμός Αλληλούια. Η 24η Νοεμβρίου όπου να'ναι φτάνει. Θα φας και εσύ και θα κρίνεις.
      Μόνο μια απορία έχω: τι εννοείς, όταν ρωτάς πού τα σκέφτηκα; Αφού ξέρεις: εκεί που εσύ και το αννετά...κι σκεφτήκατε τα... υλικά, χι, χι!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  7. Πίπη μου τ'έχεις με το μαγείρεμα, δεν σε φοβάμαι είναι και τα υλικά βέβαια...
    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, Ελένη μου, επίσης! Μην ανησυχείς, πάντως, παρ'όλο που οι λέξεις μου φάνηκαν πολύ δύσκολες στην αρχή, τελικά μου ήρθαν ιδέες και τις έχω στείλει ήδη τις συμμετοχές μου. Απλώς, μου ήρθε κι άλλη ιδέα και είπα να μην την αφήσω να πάει χαμένη.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  8. Κι έλεγα τί να μαγειρέψω σήμερα.
    Να είσαι καλά που με βοήθησες.
    Τέλεια συνταγή 😂😂😂🤣🤣🤣
    Περιμένω και τις υπόλοιπες.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σε βοήθησα, Ρένα μου! Ο τσελεμεντές μου στη διάθεσή σου. Εύχομαι να βρεις την ιδανική συνταγή για εσένα.
      Καλά μαγειρέματα

      Διαγραφή
  9. Με πέθανες!!
    Άρχισα να διαβάζω και ταρακουνήθηκε το σύμπαν από τα γέλια!
    Μια Πίπη να σερβίρει σούπα; Ζαμέ!!
    Είσαι απίστευτη!
    Σίγουρα επαναλαμβάνομαι, αλλά αφού είσαι, να μην το πω;;
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες αντί για σούπα, να φτιάξω σαλάτα; Χμμμμ!
      Φιλιά πολλά και σε εσένα, Μεμαρία μου

      Διαγραφή
  10. Να τα αφήσεις αυτά, ότι έχεις ανασφάλειες για τη μαγειρική σου!
    Αφού ότι έχεις φτιάξει μέχρι τώρα είναι πεντανόστιμο!
    Καλή επιτυχία!
    Κίσιζ Πίπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε εσένα, αγαπημένη μου Αρτίστα, μπορώ να το πω:
      Οι πικάντικοι κόμποι με τσιπς άγριου φιόγκου είναι εξαιρετικοί, τα αρωματικά κεφτεδάκια με κιμά εκπομπής είναι πεντανόστιμα, οι γλώσσες ντιαμπολίκ με πουρέ καυτερής ειρωνίας είναι φανταστικές, η παραδοσιακή γεμιστή αποκατάσταση στη γάστρα λιώνει στο στόμα, και οι ψητές δέσμες με σως μπεαρνέζ δεν παίζονται! Απλώς, δεν μπορούσα να το γράψω αυτό και να αποθαρρύνω τους υπόλοιπους. Φαντάζεσαι να τους κάνω να το μετανιώσουν και να εμφανιστώ μόνο εγώ στο γεύμα της Μεμαρίας; Και μετά τι θα γίνει με τη σίγουρη νίκη μου; Πόση ευχαρίστηση μπορεί να μου δώσει μία νίκη, αν ο μόνος μου αντίπαλος είναι ο εαυτός μου;
      Με καταλαβαίνεις, νομίζω.
      Φιλάκια πολλά και σε εσένα και να έχεις μια όμορφη εβδομάδα

      Διαγραφή
  11. Δεν ξέρω τι λέει η ανασφάλειά σου σε σένα, Πίπη μου, αλλά εγώ σε βρίσκω πανέτοιμη για το MasterChef. Στο τσάκα τσάκα θα ξεπετάς εκτός συναγωνισμού τον κάθε σου συμπαίκτη, κι έπειτα μια λαμπρή κουζινικομαγειρική καριέρα θα ξανοιχτεί μπροστά σου. Μέχρι ο Μποτρίνι θα σε πάρει για βοηθό, και τότε θα γίνει ένας πραγματικός Εφιάλτης στην κουζίνα, για τον Έκτορα, δηλαδή, που θα τον επισκιάσεις κι αυτόν. Ελπίζω, μετά από τόση αναγνώριση, να μη θελήσεις περισσότερες δόξες και τιμές και φύγεις κι εσύ στο εξωτερικό. Πρέπει να μείνει και κάποιος στην Ελλαδίτσα μας, να τη φωτίζει με το ταλέντο του.

    ΥΓ. Και τώρα πάω να φέρω την Άννα, γιατί δεν έχει πάρει χαμπάρι ακόμα τον χώρο σου. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην ανησυχείς, Λυσίππη μου, σας αφήνω εγώ; Πού να τρέχω στα εξωτερικά, δε μου φτάνουν οι εδώ παπαράτσι να έχω και τους διεθνείς;
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή

To comment or not to comment? That is the question